پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 23:12   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96450صفحه نخست » حوادثشنبه، 28 خرداد 1401 - 07:30
نیمی از افراد در تصادفات در دم جان خود را از دست می‌دهند/ ١۵ تا ٢٠ درصد از آسیب دیدگان ناشی از تصادفات قطع نخاع می‌شوند
ترابر نیوز: ١۵ تا ٢٠ درصد از افرادی که در تصادفات مجروح می شوند منجر به قطع نخاع و مصدومیت اساسی می شوند. ١٨ درصد جانباختن تصادفات رانندگی افراد کمتر از ١٨ سال هستند.
  

ترابر نیوز:

کمال هادیانفر با بیان اینکه به استناد ماده ١٠٨ قانون،دولتمردان ٣٠ دستگاه نقش غیر مستقیم و ٨ دستگاه نقش مستقیم در کاهش تصادفات دارند، گفت: امروز ۵١ درصد افراد در تصادفات در دم جان خود را از دست می دهند و در این زمینه نقش دستگاه ها، هنرمندان ، ورزشکاران موثر است و این رقم باید به ١٠ درصد برسد.

به گزارش برنا؛ کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی ضمن تبریک هفته ناجا ضمن گرامی داشت یادبود قربانیان حوادث ترافیکی گفت: از زمانی که اولین خودروی سه چرخی تولید شد تصادفات نیز به وجود آمد.

او با بیان اینکه کرونا یک پدیده ای است که مردم را درگیر کرده است و به زودی رفع خواهد شد اما تصادفات به این شکل نیست، گفت: از زمانی که حمل و نقل توسعه پیدا کرد تصادفات همراه انسان بوده است و امروز در دنیا سومین عامل مرگ و میر غیر از کرونا، تصادفات است.

هادیانفر ادامه داد: هر ساعت به طور متوسط دو نفر از هموطنان جان خود را بر اثر تصادف از دست می دهند و به ازای هر نفر ٢٠ تا ٢۵ نفر مجروح، معلول یا قطع نخاع می شوند.

 

 

او با اشاره به اینکه در زمان پیک هر روز ۴٧ تا ٧٠ نفر جان خود را در تصادفات از دست می دهند، گفت:  تقریبا از سال ٨۵ به بعد دولتمردان و دستگاه های مسئول بر خطر تصادفات واقف شدند و به سهم مسئولیت اجتماعی، کاهش اثر بخشی تصادفات را شاهد بودیم.

سردار هادیافر افزود: در سال ٨۵ سالانه ٢٨ هزار نفر  جان خود را در تصادفات از دست می دادند و ۶٠٠ هزار نفر  مجروح می شدند اما در سال ٩٩، این میزان به ١۶ هزار کشته و ٢٨٩ هزار نفر مجروح رسید .

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ١۵ تا ٢٠ درصد از افرادی که در تصادفات مجروح می شوند منجر به قطع نخاع و مصدومیت اساسی می شوند، گفت: صحنه های دلخراش تصادف به کسری از ساعات اتفاق می افتد.

او با اشاره به اینکه تصادفات در کشور ما و در تمام دنیا وجود دارد، گفت: در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه سالانه سبد مالی و مدیریتی برنامه های کاهش برای تصادفات پیش بینی می کنند.

هادیافر ادامه داد: درباره تصادفات به خودم اجازه نمی دهم که سیاسی صحبت کنم  و معتقدم در این زمینه در دولت های قبل کوتاهی شده است و در این دولت باید مورد توجه قرار گیرد .

او با اشاره به اینکه خسارت های ناشی از تصادف ٨ درصد هر سالانه اتفاق می افتد، گفت: ٧ تا ١١ درصد به تناسب سال های مختلف صرف هزینه های، ناشی از تصادفات می شود و بسیاری از خسارت های معنوی قابل جبران نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ما برای احیای روحیه افراد آسیب دیده از تصادفات بودجه و برنامه ای نداریم چرا او صحنه ای دیده است که عزیزانش جان خود را از دست داده اند.

او با بیان اینکه به استناد ماده ١٠٨ قانون،دولتمردان ٣٠ دستگاه  نقش غیر مستقیم  و ٨ دستگاه نقش مستقیم در کاهش تصادفات دارند، گفت:  امروز ۵١ درصد افراد در تصادفات در دم جان خود را از دست می دهند و در این زمینه نقش دستگاه ها، هنرمندان ، ورزشکاران موثر است و این رقم باید به ١٠ درصد برسد.

هادیانفر افزود: ۶ درصد از مصدومین تصادفات در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند  همچنین ۴٣  درصد از افراد در بخش های بیمارستانی فوت می کنند چرا که در شهرستان تشخیص خونریزی مصدومین با مشکل مواجه است و فرد جان خود را از دست می دهد.

او با اشاره به اینکه برای اینکه در تردد ایمن باشیم از سال ٨۵ همیاران ١٨ درصد در کاهش تصادفات اثر بخش بوده اند، گفت: از ورزشکاران و هنرمندان تشکر می کنم که مسئولیت اجتماعی را انجام می دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بستن کمربند از آن جایی نهادینه شد که در جاده ها توانستیم آن را الزامی کنیم  همچنین رعایت حق تقدم وسایل نقلیه امری مهم است و دستگاه ها و سازمان ها باید به طور جد در این زمینه ورود پیدا کنند.

سردار هادیانفر گفت: طرح زیرو در کشور های دیگر اجرا می شود که طرحی است که روزی بدون کشته تصادفات را دارند همچنین انتظار ما توجه دولت است و این امر خود به خود اثربخشی ایجاد می کند و خسارات را از جنبه مالی و معنوی کاهش می دهد

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پویش ١٨١٨١ را امروز آغاز می کنیم چرا که ١٨ درصد جانباختن تصادفات رانندگی افراد کمتر از ١٨ سال هستند.

تعداد بازدید: 522 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  لغو توافق مخفیانه روسیه و اوکراین در خصوص دریای سیاه
  بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  مافیای خودرو تلاش می کند مانع از ورود خودروهای برقی به کشور شود
  آقای وزیر آیا مدیران بابت تصمیمات مدیریتی خسارت‌بار به شرکت، مسوول هستند؟
  خسارت مدیران نالایق با بررسی سخنان شهید چمران
  دولت واردات خودرو‌های دست دوم را آزاد کرد، اما انجام نداد، چون به نفع مردم و به ضرر خودروساز بود
  کارکنان راه‌آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار