جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:13   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95642صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 11 فروردین 1401 - 09:01
نابودی سه گیگاوات برق در ماینرها/ماینرها از عوامل اصلی قطعی برق در تابستان
  
ترابر نیوز:

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: هر دستگاه ماینر برای تولید یک واحد ارز دیجیتال بیت کوین معادل ۳۵ هزار واحد مسکونی در شبانه‌روز برق مصرف می‌کند.

وزیر نیرو گفت: برای هر بیت کوین که یکی از رمزارزهاست حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برق مصرف می‌شود و این درحالیست که مصرف خانوار‌ها ۳۰۰ کیلو وات ساعت است.

بیت کوین با دستگاه پردازشگری بنام ماینر تولید می شود که مصرف اینترنت آن حدود 35کیوبیت یا 3.5 کیلوبایت در ثانیه  است.

در ایران بیش از یک میلیون ماینر در مزارع و اتاق های اقدام به تولید بیت کوین می کنند. بخش عمده بیت کوین جهان در ایران تولید می شود و دلیل آن نیز برق بسیار ارزانی است که در اختیار تولیدکنندگان بیت کوین قرار می گیرد.

میزان برق  مصرفی ماینرها در ایران در فصل تابستان از 3 گیگاوات ساعت فراتر خواهد رفت. که ارزش این میزان برق بر اساس قیمت های جهانی و صادراتی برق حدود 7 میلیارد دلار(معادل حدود 190 هزار میلیارد تومان) می باشد. قیمت جهانی برق اکنونبین 32 تا  36 سنت بر کیلووات ساعت است. زیانی که دولت و ملت از بانت ماینرها پرداخت می کنند بیش از 150هزار میلیارد تومان در سال است.

میزان مصرف برق هر دستگاه ماینر حدود 3 کیلووات ساعت است. در ساعت پیک مصرف در تابستان ماینرها از عوامل اصلی قطعی برق کارخانه ها و اصناف و خانه ها می باشند.

منبع ندای هموطن

تعداد بازدید: 414 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار