جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 15:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95206صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 23 دی 1400 - 08:38
۸۰درصد کودکان تحت پوشش کمیته امداد بر اثر تصادفات جاده ای یتیم شده اند
  
ترابر نیوز:

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۴۰ هزار یتیم تحت پوشش هستند، گفت:۸۰ درصد کودکان تحت پوشش کمیته امداد بر اثر تصادفات جاده ای یتیم شده اند.

علیرضا شهرکی مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: قرآن مجید در آیات گوهر بار خود به صورت واضح و آشکارا همگان را به اکرام ایتام دعوت کرده است.

 

وی با هشدار به اینکه عدم توجه به ایتام افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: اگر به مشکلات ایتام رسیدگی نشود آسیب های اجتماعی در این حوزه افزایش پیدا می کند و به دنبال آن هزینه های زیادی را باید بابت این آسیب ها بپردازیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: علی رغم مشکلات مالی، دولت عملکرد مثبت نسبت به ایتام داشته و 97 درصد اعتبارات مخصوص ایتام استان جذب شده است.

 

شهرکی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان 57 هزار زن سرپرست خانوار و 50 هزار مرد سرپرست خانوار در قالب 264 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

 

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رکوردار ایتام تحت پوشش کمیته امداد است، افزود: کمیته امداد سیستان و بلوچستان با ارائه خدمات به 40 هزار یتیم، از نظر آمار بیشترین ایتام در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه 80 درصد کودکان استان بر اثر تصادفات جاده ای یتیم شده اند، ادامه داد: 28 هزار نفر از ایتام زیر 18 سال هستند.

 

شهرکی گفت: طی سالهای گذشته طرح اکرام ایتام مطرح شد به طوری که هم اکنون این طرح به عنوان الگو در کل دنیا پذیرفته شده است.

 

وی افزود: اکرام به ایتام تنها دادن پول نیست بلکه دادن مشاوره و ایجاد رابطه عاطفی است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام این مطلب که 90 درصد حامیان ایتام غیر بومی هستند، ادامه داد: علی رغم توانمندی ها اقتصادی در استان، مشارکت خیرین در امر ایتام داشته باشیم زیرا کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

تعداد بازدید: 394 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار