جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 20:39   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94484صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 21 مهر 1400 - 07:17
راستاد از سازمان بنادر می رود/ صفایی می آید؟
  
ترابر نیوز:

 

برخی شنیده ها حکایت از مشخص شدن مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان امروز دارد.

راستاد از سازمان بنادر می رود/ صفایی می آید؟
 تین نیوز

مراسم روز جهانی در حالی از ساعت 15 امروز در حالی برگزاری است که برخی شنیده ها حکایت از مشخص شدن مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان وقت امروز دارد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اطلاعاتی که به دست خبرنگار ما رسیده قرار است تا پایان وقت امروز  وضعیت مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی مشخص و علی اکبر صفایی به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شود.

پیشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine
 

قابل ذکر است روز جهانی دریانوردی اکنون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال برگزاری است و به نظر می رسد این آخرین برنامه ای است که محمد راستاد به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در آن حضور دارد.

گفتنی است علی‎اکبر صفایی فارغ التحصیل دانشگاه جهانی دریانوردی است. او سابقه فعالیت به عنوان مشاور سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و مدیر عاملی شرکت ملی نفتکش ایران و مدیرکلی بنادرو دریانوردی استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید:

کاندیداهای احتمالی ریاست سازمان بنادر و دریانوردی+ نام 15 کاندیدا

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امروز گفت: تجارت دریایی ایران در دوران تحریم متوقف نشد اما در انتظار هستیم تا با رفع تحریم ها شرایط تجارت دریایی و اقتصاد کشور مطلوب تر شود.

جلیل اسلامی افزود: سازمان بنادر چهار موضوع راهبردی را برای آینده بخش دریایی در دستور کار قرار داده است که این چهار راهبرد توسعه و به روز آوری ناوگان دریایی، افزایش و کنترل ایمنی دریانوردی، کمک به رفع مشکلات و چالش های ناوگان ملی و ارتقای کیفی وکمی آموزش دریانوردان هستند.

وی به موضوع«نجات دریا» اشاره کرد و گفت: هرساله بیش از هزار نفر در عملیات نجات دریایی از مرگ و آسیب نجات پیدا می کنند و برای تشویق دریانوردان  مدلی را به عنوان جایزه ملی شجاعت طراحی کردیم که بعد از نظر نهایی دستگاه‌های مربوطه به اجرا در خواهد آمد.

به گفته اسلامی در این مدل فردی که با همت خود باعث شده است که افراد در عملیات نجات زنده بمانند و به امنیت دریایی کمک کرده است مورد قدردانی قرار می گیرد.

اسلامی به شرایط تحریم و کرونا و سختی فعالیت دریانوردان اشاره کرد و ادامه داد: درحال مدیریت دو شرایط ویژه در دریاها هستیم، یکی مدیریت کرونا و دیگری مدیریت تحریم ظالمانه؛ ۸۰ درصد حمل کالا از طریق تجارت دریایی انجام می شود و به همین دلیل همواره دریاها محلی برای تحریم ظالمانه است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد که تجارت دریایی ایران در دوران تحریم متوقف نشد و ادامه داد: راه تجارت دریایی در دوران تحریم گشوده ماند اما با رفع تحریم ها شرایط تجارت دریایی و اقتصاد کشور مطلوب شود.

وی به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفت که شامل ارسال دستور العمل‌ها و کنوانسیون‌های مربوط به مقابله با کووید ۱۹ و اسناد الزام آور نهادهای بین المللی و تمدید تمامی گواهینامه‌های دریانوردان و اسناد مرتبط و نیز تایید یا به تعویق انداختن بازرسی‌های قانونی شناورهای تحت پرچم است. ۸۵ هزار دریانورد نیز واکسینه شدند که این کار قبل از رسیدن به نوبت آنها و با تلاش سازمان بنادر انجام شد.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۶۵ تاکنون مراسم روز جهانی دریانوردی با هدف تکریم مقام دریانورد برگزار می شود.

n00109936-b

تصویر علی اکبر صفایی

تعداد بازدید: 322 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار