جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:32   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94320صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 29 شهریور 1400 - 06:58
کاهش قیمت خودروهای برقی تا 7 سال آینده
  
ترابر نیوز:

بر اساس پیش بینی های سازمان تحقیقاتی Bloomberg New Energy Finance ، تا سال ۲۰۲۵ قیمت بعضی از مدل های خودروهای برقی کمتر از رقبای بنزینی خواهد شد.
 
 

به گزارش زیست آنلاین، کاهش قیمت خودروهای برقی (EV) به استقبال مردم و افزایش خرید این نوع خودروها بستگی دارد. در کنار این موضوع، هزینه تولید باتری های لیتیوم یون که یکی از دلایل گران بودن خودروهای EV درحال حاضر محسوب می شود، رو به کاهش است. این دلایل، برای کاهش چشمگیر قیمت خودروهای برقی کافی هستند.  

البته کاهش قیمت خودروهای برقی به استقبال مردم و افزایش خرید این نوع خودروها بستگی دارد. در کنار این موضوع، هزینه تولید باتری های لیتیوم یون که یکی از دلایل گران بودن خودروهای EV درحال حاضر محسوب می شود، رو به کاهش است. این دلایل، برای کاهش چشمگیر قیمت خودروهای برقی کافی هستند.  

آغاز انقلاب جهانی خودروهای برقی

فرانسه و بریتانیا قصد دارند تا سال ۲۰۴۰، استفاده از خودروهای بنزینی را ممنوع کنند. چین نیز قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، شبکه ایستگاه های شارژ برای تأمین نیاز ۵ میلیون دستگاه خودرو برقی را افزایش دهد. این موضوع، تعهد کشورها به استفاده از سیستم های حمل و نقل سبز را نشان می دهد.

اگرچه انقلاب جهانی خودروهای برقی درحال آغاز شدن است، اما برخی چالش ها، روند استقبال مردم از خودروهای برقی را کند کرده است:

قیمت بالا: اصلی ترین راهکار برای کاهش قیمت خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی، کاهش هزینه تولید باتری لیتیوم یون به ویژه از طریق تولید انبوه است.

شبکه گسترده شارژ خودروها: درصورت افزایش استفاده از خودروهای برقی، کشورها به شبکه بزرگ و گسترده ایستگاه های شارژ نیاز دارند. ایستگاه های شارژ خودروهای برقی باید در تمامی نقاط شهرهای بزرگ، سپس شهرهای کوچک و در ادامه، در تمامی نقاط دورافتاده و حتی مناطق روستایی در دسترس باشند.

در ایالات متحده حدود ۱۶ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی وجود دارد؛ در چین نیز حدود ۱۵۰ هزار ایستگاه شارژ وجود دارد، اما این تعداد ایستگاه شارژ برای کشور بزرگ و پرجمعیتی مانند چین - درصورت کاربردی شدن استفاده از خودروهای برقی - کافی نخواهد بود.

حتی ارزان ترین و جذاب ترین خودروی برقی در صورت نبود ایستگاه های شارژ کافی در نقاط مختلف، با استقبال مردم مواجه نخواهد شد./ منبع: سیناپرس

تعداد بازدید: 676 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار