سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 17:23   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94301صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 28 شهریور 1400 - 07:28
مدرن ترین تکنولوژی اتوبوس سازی جهان؛ معرفی اتوبوس برقی 7900 توسط ولوو
  
ترابر نیوز:
مدرن ترین تکنولوژی اتوبوس سازی جهان؛ معرفی اتوبوس برقی 7900 توسط ولوو

دپارتمان اتوبوس شرکت ولوو که با نام ولووباس نیز شناخته می شود در سال ۱۹۶۸ از شرکت ولوو جدا شده و اعلام استقلال کرده است. این شرکت به تازگی نسخه جدیدی از  اتوبوس های کاملا الکتریکی خود را رونمایی کرده است.

 

این وسیله نقلیه که با نام ولوو ۷۹۰۰ الکتریکی شناخته می شود، نسبت به اتوبوس های الکتریکی قبلی از پکیج باتری قوی تر و پر ظرفیت تری برخوردار بوده و بنابراین مسافت بیشتری را نیز با یک بار شارژ می تواند بپیماید.

این افزایش ظرفیت در واقع بر روی کارایی محصول نیز تاثیر به سزایی گذاشته و امکان استفاده از آن را در مسافت های طولانی تر فراهم کرده است.

 
 

در حال حاضر این اتوبوس با سه پکیج باتری با ظرفیت های متفاوت ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ کیلووات ساعت ارائه می شود. بالاترین ظرفیت این باتری ها قادر است که در یک بار شارژ مسافتی در حدود ۲۰۰ کیلومتر را طی کند.

ولووباس توضیح داده است که این اتوبوس ها با استفاده از سوکت های شارژ ترکیبی CCS Combo plugs و OppCharge interface شارژ می شوند.

امکان شارژ سریع و رقابتی ای که در نسخه های قبلی ولوو ۷۹۰۰ الکتریکی نیز به چشم می خورد از طریق سوکت OppCharge  امکان پذیر است.

قابلیت شارژ به وسیله سوکت های CCS که در این نسخه از اتوبوس برقی ۷۹۰۰ دیده می شود در واقع استانداردی است که در اروپا پیاده سازی شده و امکان شارژ به وسیله کابلی که از شبکه های برقی گرفته می شود را فراهم می کند.

 

مدرن ترین تکنولوژی اتوبوس سازی جهان؛ معرفی اتوبوس برقی 7900 توسط ولوو
 

 

اولین حضور این خودرو در نمایشگاه بین المللی اتوبوس در بلژیک در اواخر مهر صورت پذیرفت. انتظار می رود که این اتوبوس های برقی که در واقع نسخه به روز رسانی شده مدل های قبلی است در اواخر سال ۲۰۱۸ به مشتریان تحویل داده شود.

تولید و عرضه اتوبوس های کاملا برقی، راه حل جدیدی از شرکت ولووباس است. این شرکت معتقد است که به واسطه بهره مندی از این اتوبوس ها می توان هزینه ها را تنها به تعمیر ماهیانه خودرو و باتری محدود کرد.

در ادامه برخی از مشخصات و ویژگی های نسخه جدید اتوبوس الکتریکی ۷۹۰۰ را عنوان خواهیم کرد:

  • قوای محرکه تمام الکتریکی به همراه ۲ عدد اکسل ۱۲ متری
  • ارتفاع کم و سه عدد درب خروجی
  • سروصدای حداقلی
  • کاهش ۸۰ درصدی مصرف انرژی نسبت به اتوبوس های گازوئیلی مشابه
  • در دسترس بودن ۳ پکیج باتری متفاوت با ظرفیت های ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ کیلووات ساعت
  • امکان شارژ با سکوت های OppCharge و  CCS (باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی تنها قابلیت شارژ با سوکت CCS دارد.)
  • امکان طی کردن ۲۰۰ کیلومتر مسافت در یک بار شارژ (با در نظر گرفتن شرایط جاده و نحو رانندگی)
  • برخورداری از سیستم پیشرفته هدایت خودرو ولوو (VDS)
  • بهره مندی از سیستم های ایمنی عابر پیاده و تشخیص دوچرخه سوار (به صورت آپشنال و اختیاری)

 

مدرن ترین تکنولوژی اتوبوس سازی جهان؛ معرفی اتوبوس برقی 7900 توسط ولوو
 

هاکان آگنوال، رئیس شرکت ولووباس در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح داد که عرضه این خودروها به بازار یک قدم بسیار مهم در راستای تقویت وسایل نقلیه تولیدی ماست. این اتوبوس های برقی به مشتریان ما حداکثر انعطاف پذیری را ارائه می دهند.

 

با بکار بردن پکیج های باتری پرظرفیت تر در آن ها ما شاهد خواهیم بود که در ساعات شلوغی و اوج مصرف دیگر احتیاجی به شارژ کردن منابع برقی نبوده و اتوبوس ها می توانند بدون توقف برای شارژ به طور مداوم خدمت رسانی کنند.

حتی در مسیرهای کوتاه برد کارایی وسیله نقلیه در طول روز به حداکثر رسیده و باتری می تواند در طول شب شارژ شود.
وی در ادامه بیان کرد که هم زمان با افزایش روز افزون تقاضا برای طراحی و تولید اتوبوس های برقی در اروپا و سایر نقاط جهان، ما می می توانیم ناوگان حمل و نقل عمومی را در شهر ها ارائه دهیم که نسبت به نمونه ها قبلی پایدارتر و کارآمد تر بوده و به صورت بیصدا و کم هزینه فعالیت می کند.

جانی لیدمن، مدیر فروش ولووباس در اروپا توضیح داد که خریداران این اتوبوس ها می توانند سوکت شارژ های مناسب با شرایط خود را انتخاب کنند. به عنوان نمونه سوکت هایCCS  برای شارژ به وسیله کابل های شبکه های برق به خصوص زمانی که وسایل نقلیه در پارکینگ یا مکان دیگری پارک شده اند مناسب است.

 
 
تعداد بازدید: 709 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار