پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 02:41   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 93997صفحه نخست » خودروهای برقیسه شنبه، 8 تیر 1400 - 13:23
خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۷ ارزان تر از خودروهای احتراقی خواهد بود
خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۷ ارزان تر از خودروهای احتراقی خواهد بود
  
ترابر نیوز:

خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۷ ارزان تر از خودروهای احتراقی خواهد بود

تهران-ایرنا- گاردین با استناد به نتایج یک تحقیق نوشت: هزینه ساخت خودروها و وانت های برقی تا سال ۲۰۲۷ ارزان تر از تولید خودروهای احتراقی با سوخت فسیلی خواهد بود و مقررات محدود کننده انتشار گازهای آلاینده می تواند این خودروها را تا اواسط دهه آینده در رده خودروهای پرفروش قرار دهد.

به گزارش ایرنا، گاردین افزود: این تحقیق که به سفارش یک سازمان غیرانتفاعی حمل و نقل و محیط زیست مستقر در بروکسل -که برای حمل و نقل پاک در اروپا فعالیت می کند-  انجام شده پیش بینی می کند که قیمت باتری های جدید بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ به میزان ۵۸ درصد کاهش یافته و به ۵۸ دلار در هر کیلووات ساعت می رسد.

بر اساس پیش بینی تارنمای بلومبرگ نِف(Bloomberg NEF)تا سال ۲۰۲۶ وسایل نقلیه بزرگ مانند خودروهای شاسی بلند برقی به نسبت مدل های ساخته شده با استفاده از سوخت فسیلی ارزان تر خواهند بود و خودروهای کوچکتر در سال بعد از آن به همین آستانه خواهند رسید.

برابری قیمتی خودروهای برقی با انواع خودروهای سوخت فسیلی، نقطه عطف مهمی در تاریخ حمل و نقل جهان از سوخت فسیلی محسوب خواهد شد. کاهش هزینه تولید باتری های خودروهای برقی به همراه خط تولید اختصاصی از سوی خودروسازان، فروش آنها را به طور متوسط در شش سال اینده نسبت به خودروهای قدیمی ارزان تر خواهد کرد.

کاهش هزینه های باتری ها به زیر ۱۰۰ دلار در هر کیلووات ساعت ، به عنوان یک گام مهم در راستای استفاده بیشتر از وسایل نقلیه کاملا برقی قلمداد می شود و تا حد زیادی جذابیت مالی خودروهای برقی -هیبریدی را که باتری را با موتور معمولی ترکیب می کنند، از بین می برد.

فروش خودروهای برقی به ویژه در اتحادیه اروپا و چین در سال ۲۰۲۰ رونق گرفت اما حامیان محیط زیست از دولت ها می خواهند مقررات سختگیرانه تری را در زمینه آلاینده های محیط زیستی وضع کنند تا مصرف کننده را به خرید خودروهای برقی تشویق کنند.

در اروپا، دولت انگلیس قصد دارد فروش خودروهای دارای سوخت فسیلی را از سال ۲۰۳۰ منع کند و این در حالیست که شرکت های اروپایی از مقام های اتحادیه اروپا خواسته اند سال ۲۰۳۵ را به عنوان پایان مهلت خودروهای دارای موتور احتراقی در این اتحادیه اعلام کنند.

به گفته مدیر ارشد سازمان حمل و نقل و محیط زیست در بروکسل، اهداف آب و هوایی سختگیرانه تر در کنترل انتشار گاز دی اکسید کربن باید وضع شوند تا مصرف کنندگان تشویق به خرید خودروهای برقی به جای انواع فسیلی شوند.

وی گفت: با سیاست های درست و منطقی، خودروهای برقی می توانند تا سال ۲۰۳۵ میلادی  ۱۰۰ درصد از همه فروش خودروها در اروپای غربی، جنوبی و حتی شرقی را تشکیل دهد. اتحادیه اروپا می تواند سال ۲۰۳۵ را به عنوان ضرب الاجل نهایی در آمادگی بازار برای فروش خودروهای برقی تعیین کند و وسایل نقلیه آلاینده دیگر نباید به جز موارد ضروری عرضه شوند.

هزینه بالای باتری ها که بین یک چهارم تا دو پنجم از هزینه ساخت وسایل نقلیه برقی را تشکیل می دهد قبلا نیز باعث بی میلی بسیاری از خودروسازان بزرگ برای تغییر خط تولید خود از مدل های سودآور دارای سوخت فسیلی شده بود.

تعداد بازدید: 692 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار