جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9346صفحه نخست » از رسانه هاچهارشنبه، 4 آبان 1390 - 16:12
زیرسازی راه آهن سریع السیر قم- اصفهان نیمه اول سال آینده به اتمام می رسد
  

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد...
تهران- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن سریع السیر قم- اصفهان از پروژه های مهم ریلی کشور است که عملیات زیر سازی آن 74 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نیمه اول سال آینده تکمیل می شود.
  
 
'احمد صادقی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در حال حاضر قطعه اول راه آهن سریع السیر قم – اصفهان به طول 90.5 کیلومتر حدود 59 درصد و قطعه دوم آن به طول 142 کیلومتر 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به هزینه های صرف شده در این پروژه اظهار داشت: تاکنون یک هزار میلیارد ریال در زیرسازی این پروژه هزینه شده است که این رقم معادل 10 درصد کل هزینه تکمیل این پروژه است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه روسازی، تجهیز، بهره برداری از قطار سریع السیر قم –اصفهان به کنسرسیومی متشکل از شرکت های ایرانی و خارجی واگذار شده است، گفت: تکمیل عملیات این پروژه در بخش روسازی ، تامین تجهیزات و بهره برداری در مدت سه سال انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هزینه اصلی پروژه قطار سریع السیر قم- اصفهان در بخش خرید قطارهاست، اضافه کرد: برای ریل گذاری، روسازی، سیگنالینگ و احداث ایستگاه های راه آهن از اصفهان تا تهران در مجموع رقمی بالغ بر 8.4 میلیارد یورو باید هزینه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : تمام هزینه مورد نیاز در این بخش به صورت 'بی.او.تی' توسط این کنسرسیوم تامین شده و سرمایه صرف شده و سود آن طی مدت زمان 83 سال بهره برداری از قطار سریع السیر قم –اصفهان جبران خواهد شد.

**سرمایه گذاری صد درصدی بخش خصوصی در آزادراه نطنز-سیرجان

صادقی با اشاره به تجارب مثبت مشارکت وزارت راه و شهرسازی با سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه آزادراه ها اظهار داشت: در حال حاضر مشارکت دولت و بخش خصوصی در احداث آزادراه ها به صورتی است که 50 درصد سرمایه مورد نیاز توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط بخش خصوصی تامین می شود که سرمایه بخش خصوصی از طریق اخذ عوارض از خودروهای عبوری در بازه های زمانی مشخص جبران می شود.

وی با تاکید بر اینکه علاقه مندیم سهم بخش خصوصی در توسعه شبکه آزادراهی کشور از رقم 50 درصد موجود افزایش یابد،خاطرنشان کرد:آزادراه نطنز- سیرجان نخستین آزادراه کشور است که عملیات ساخت آن به صورت بی.او.تی و صد در صد توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

معاون وزیرراه و شهرسازی در پایان گفت: اخیرا تفاهم نامه احداث این آزادراه منعقد شده که البته هنوز منجر به قرارداد نشده است.
 

تعداد بازدید: 894 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار