دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 15:55   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 91952صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 8 مرداد 1399 - 19:34
پهپادی ترکیه توازن نظامی در خاورمیانه را به نفع آنکارا تغییر داد
  
ترابر نیوز:


روزنامه آلمانی «دی‌ولت» ضمن اشاره به موفقیت ترکیه در تولید پهپاد تاکید کرد این استراتژی توازن قدرت نظامی در خاورمیانه را به نفع آنکارا تغییر داده است.روزنامه آلمانی: قدرت پهپادی ترکیه توازن نظامی در خاورمیانه را به نفع آنکارا تغییر داد


برلین‌/ خبرگزاری آناتولی

روزنامه آلمانی دی ولت (Die Welt) در مقاله‌ای تحت عنوان «پهپاد بایراکتارTB2 ترکیه انقلابی در جنگ» به معرفی ویژگی‌‌های این محصول تولید داخلی پرداخت.

دی ولت در این رابطه نوشت: پهپاد بایراکتار با برخورداری از ویژگی‌های موثر، کشنده و قیمت مقرون به صرفه ترکیه را به یکی از کشورهای پیشرو در فناوری پهپاد تبدیل کرده است.

در این مقاله همچنین اشاره شده است که استراتژی پهپاد ترکیه، توازن قدرت نظامی در خاورمیانه را به نفع آنکارا تغییر داده است.

دی ولت ضمن اشاره به ویژگی مشترک بایراکتار TB2 با پهپاد آمریکایی جنرال اتمیکس MQ-9 در پرواز 24 ساعته در هوا، تاکید کرد: اما ارتش ترکیه در میدان جنگ از این پهپادها رادیکال‌تر، متراکم‌تر و در ناوگانی بزرگتر استفاده می‌کند. برای مثال، در سوریه ناوگان پهپادی ترکیه به یک نیروی هوایی جدی تبدیل شد. این پهپادها در لیبی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و موفقیت نظامی برای ترکیه به همراه دارد.

گفتنی است پهپاد مدل «بایراکتار TB2» با برد ارتباطی 150 کیلومتر و ارتفاع پرواز 24 هزار پا ، می‌تواند 24 ساعت در هوا بماند. این پهپاد می تواند پروازهای شناسایی، نظارت و دریافت اطلاعاتی انجام دهد. همچنین قابلیت آن را دارد که تصویر دریافتی را بدون تأخیر به مراکز عملیاتی، حمل مهمات و حمله به اهداف با مهمات خاص خود منتقل کند.

تعداد بازدید: 1303 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار