دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 21:38   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 91736صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 20 بهمن 1398 - 10:57
وارد بازار پرحباب خودرو نشوید!/ مسئولان وضعیت فضای مجازی را کنترل کنند
ترابر نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو می‌گوید: چنانچه مسئولان وضعیت سایت‌ها و فضای مجازی را کنترل نکنند، قیمت خودروها تا یک هفته آینده نیز گران‌تر می‌شود و با این شرایط بازار خودرو در شب عید آشفته خواهد شد.
  
ترابر نیوز:

گسترش‌نیوز: سوم دی ماه بود که رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس حاضر شد تا پاسخگوی سوال نمایندگان مردم باشد. محور سوال نمایندگان از وضعیت تولید کالاهای صنعتی شروع و به میزان تولید و فروش خودرو ختم شد.

رحمانی در جلسه با بهارستانی‌نشینان از کاهش یک سوم قیمت خودرو در آینده خبر داد و در این باره به این موضوع اشاره کرد که «ما در برنامه‌هایمان علاوه بر تمرکز بر تولید داخلی خودرو و افزایش تیراژ تاکید داریم که خودروهای قدیمی باید از رده خارج شوند لذا بعد از آنکه تعهدات مردم برای تحویل این دو خودرو به صفر رسید خط تولید پراید و ۴۰۵ متوقف می‌شود.»

او در ادامه صحبت‌هایش گفته بود: « تولید را جدی گرفتیم و یکی از چیزهایی که هر روز پیگیر آن هستم انجام تعهدات، اصلاح ساختار و کارهای اساسی و واگذاری‌هاست.»

وعده کاهش قیمت خودرو در ماه‌های آینده در حالی از سوی وزیر صمت مطرح می‌شد که بررسی بازار در چند روز اخیر حاکی از نوسان قابل توجه در قیمت انواع خودرو است.

قیمت خودروها در فضای مجازی غیرواقعی است

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا دوباره قیمت خودرو در بازار گران شده است؟ گفت: طبق آخرین بررسی‌های میدانی خرید و فروش در بهمن ماه به کمترین حد خود رسیده که بعد از اردیبهشت بهمن ماه رکورد گرانی قیمت خودرو شکسته شد. متاسفانه در فضای مجازی بازار خودرو بسیار داغ است، افزایش قیمت خودروهای تیبا، پراید، سمند، پژو ۲۰۶، و … غیرواقعی است.

سعید موتمنی در ادامه افزود: این روزها افزایش حباب قیمت‌ها نشات گرفته از فضای مجازی است. عده‌ای از افراد که خودروهای زیادی در اختیار دارند هماهنگ شده با فضای مجازی قیمت خودروهایشان را به طور سلیقه‌ای در معرض آگهی قرار می‌دهند. بنابراین افراد عادی نیز به تبعیت از آنها برای فروش خودرو دست نگه داشته‌اند و خریداران واقعی را هم سردر گم کرده‌اند.

وضعیت فضای مجازی را کنترل کنید

او در توصیه‌ای به مردم گفت: قیمت پراید از ۵۳ میلیون تومان به بالا، قیمت پراید ۱۱۱ از ۶۰ میلیون تومان به بالا و قیمت تیبا از ۶۲ میلیون تومان به بالا غیرواقعی است. توصیه ما به مردم این است که در بازار پرحباب خودرو ورود نکنند و برای خرید خودروی مورد نیاز خود صبر کنند؛ چرا که خرید هر خودرویی در این بازار باعث ضرر مصرف‌کننده نهایی خواهد شد.

موتمنی با اشاره به قیمت خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان گفت: فعلا قیمت خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان در فضای مجازی بین شش تا ۱۰ میلیون حباب دارند و قیمت تمام خودروها کاذب است. مردم نگران نباشند خودرو به اندازه کافی در بازار وجود دارد. امیدواریم در این شرایط مردم برای خرید خودرو دست نگهدارند.

او در پیش‌بینی درباره وضعیت بازار خودرو طی یک هفته آینده اظهار کرد: چنانچه مسئولان وضعیت سایت‌ها و فضای مجازی را کنترل نکنند، قیمت خودروها تا یک هفته آینده نیز گران‌تر می‌شود و با این شرایط بازار خودرو در شب عید آشفته خواهد شد.

 

تعداد بازدید: 577 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار