دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 19:34   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90858صفحه نخست » هوایی2شنبه، 9 شهریور 1398 - 12:59
خودروهای گازسوز از نصب مخازن CNG دست دوم خودداری کنند
ترابر نیوز: مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره بر خطرآفرین بودن مخازن CNG، نسبت به خرید و نصب مخازن دستکاری شده و دست دوم بر روی خودروها، هشدار داد.
  
ترابر نیوز:
خودروی گازسوز

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری با اشاره به گذشت دو سال از آغاز اجرای مراحل عملیاتی طرح بازرسی و آزمون دوره‌ای مخازن CNG منصوبه بر روی خودروهای گازسوز در کشور، گفت: در جریان فرآیند معاینه فنی خودروهای گازسوز، ۲۵ هزار مخزن CNG غیراستاندارد و ناایمن نصب‌ شده بر روی خودروهای گازسوز، تنها در کلان‌شهر تهران شناسایی و تعدادی از آن‌ها، به دلیل عدم رفع نقص و انطباق با استاندارد، معدوم شد.

وی ادامه داد: با رفع نواقص و تعویض مخازن مذکور، سطح ایمنی مالکین، سرنشینان و شهروندان به نحو چشمگیری ارتقاء یافته است.

این مقام مسئول هشدار داد: مالکین خودروهای گازسوز در صورت لزوم تعویض و جایگزینی مخازن CNG منصوبه بر روی خودروهای خود، برای اخذ برگه و برچسب معاینه فنی، تحت هیچ شرایطی نباید از مخازن CNG دست دوم، بازسازی‌شده و نظیر آن خریداری و استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد تهران با تشریح اینکه مخازن دست دوم بازسازی شده، گاها به عنوان مخازن نو در مراکز صنفی غیرمجاز عرضه می‌شود، گفت: این مخازن مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیست، خریداری و نصب آن ممنوع بوده و انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده، مراتب را فورا از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان تهران اعلام کنند.

انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 708 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار