جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90736صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 12:30
مهمترین نقطه گردشگری جنوب کشور در محاصره ساخت و سازهای بی ضابطه
ترابر نیوز: ساخت و سازهای بی ضابطه در مهمترین نقطه گردشگری جنوب کشور فرصت تنفس را از آبشار یاسوج گرفته است.
  
ترابر نیوز:
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویر احمد، این استان از غنی ترین مناطق کشور در زمینه گردشگری طبیعی است و شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد، به عنوان نگین سرسبز پایتخت طبیعت ایران لقب گرفته است.مهمترین نقطه گردشگری جنوب کشور در محاصره ساخت و سازهای بی ضابطه
در چند سال اخیر ساخت و سازهای بی ضابطه در نبود نظارت کافی عرصه را بر آبشار یاسوج نماد گردشگری استان را که در فاصله دو کیلومتری از مرکز این شهر قرار گرفته تنگ کرده است.
فرماندار بویراحمد در خصوص ساخت و سازها غیرمجاز در این منطقه گفت: ۶۰ درصد از ساخت و سازهای منطقه آبشار غیر مجاز و غیر قانونی هستند، که به دلیل نبود نظارت کافی شهرداری این ساخت و سازها انجام شده است.
کناری اضافه کرد: بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه به شیوه های غیر قانونی خدمات زیر ساختی نظیر آب، برق و گاز دریافت کردند که با تشکیل کارگروهی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یاسوج هم با بیان اینکه آبشار یکی از قدیمی ترین محله های این شهر است گفت: برای این نقطه مهم گردشگری هیچگونه طرح جامع گردشگری تاکنون تدوین و اجرا نشده که نبود این مهم موجب رونق ساخت و سازهای بی ضابطه شده است.
داریوش رضایی افزود: نبود منابع کافی و اولویت بندی مناطق شهری موجب شده که شهرداری نتواند برای این نقطه از شهر طرح جامع شهری و گردشگری تدوین و اجرا کند.
مدیر کنترل و نظارت بر تخلفات ساختمانی شهرداری یاسوج نیز با بیان اینکه  65 مورد از ساخت و سازهای غیر قانونی این منطقه به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده گفت: تاکنون حکم تخریب ۱۵ واحد آن صادر شده است که باید با کمک مقامات قضایی این حکم ها اجرا شود.
برخی از ساکنان منطقه گردشگری آبشار مدعی شده اند برخی از ساخت و سازها غیر مجاز آبشار با صدور پروانه غیر مجاز به افراد وابسته به شورای شهر و کارکنان شهرداری تعلق دارند.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان این مطلب که خبرهایی در این خصوص گزارش شده است گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و باید با همه ساخت و سازهای غیر مجاز مطابق قانون برخورد شود و اگر قرار است طرحی اجرا شود باید از خود مسئولان شروع کرد.
تعداد بازدید: 797 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار