چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 02:29   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90514صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 7 مرداد 1398 - 12:59
پیشنهاد اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تامین هزینه‌های سیستان‌وبلوچستان
ترابر نیوز: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد دادیم از صندوق توسعه ملی، مبلغ یک میلیارد دلار برای ساخت بزرگراه، راه آهن چابهار- زاهدان و سرخس و همچنین تامین آب شرب استان اختصاص داده شود.
  

ترابر نیوز:

موهبتیاحمدعلی موهبتی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با بیان اینکه در منطقه سیستان بخشی از روستا‌ها بخاطر عدم توسعه شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی با مشکلاتی روبرو هستند، اظهار کرد: در چابهار و منطقه جنوب سیستان نیز به‌جهت اینکه منابع آبی آن از دریا و آب شیرین‌کن تامین می‌شود، با شروع فصل گرما و وقتی مصرف بالا می‌رود، تامین آب به اندازه مورد صورت نمی‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: در مناطق روستایی در شهرستان چابهار که مجتمع آبرسانی وجود دارد، آب تعداد ۲۶۱ روستا که از سد زیردان تامین می‌شود، البته بخشی از این پروژه اجرا شده و بخشی هم در حال ساخت است.
 
موهبتی توضیح داد: همچنین در مجتمع آبرسانی ۲۱۰ روستایی پایین دست سد پیشین، آب در سد وجود دارد، اما در انتقال و توزیع به روستا‌ها با مشکل مواجه هستیم. از صندوق توسعه ملی مبلغی برای توسعه زیرساخت‌های انتقال آب، مبلغی اختصاص داده شده که کافی نیست.

وی تاکید کرد: مجتمع آب‌رسانی دیگری هم برای ۱۱۰ روستای پایین دست سد ماشکید احداث شده که باز در آنجا آب وجود دارد ولی این مجتمع کامل نشده است. مجتمع‌های آب رسانی۲۰، ۴۰ و ۵۰ روستایی نیز برای شهر‌های بمپور و سرباز در دست ساخت است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم از صندوق توسعه ملی، مبلغ یک میلیارد دلار برای ساخت بزرگراه، راه آهن چابهار- زاهدان و سرخس و همچنین تامین آب شرب استان اختصاص داده شود؛ امیدواریم این مصوبه مورد تایید قرار بگیرد و مشکلات استان حل شود.
 
انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 570 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار