پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 02:49   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90191صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 10 تیر 1398 - 15:25
1300 انجمن صنفی کارگری در کشور فعال است
  
ترابر نیوز:

قم - ایرنا - عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 300 انجمن صنفی کارگری در کشور فعال است که 400 مورد آن را انجمن صنفی کارگران ساختمانی تشکیل می دهد.

اکبر شوکت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تشکل واقعی و رسمی تشکلی است که اعضای آن حق عضویت پرداخت می کنند، از این رو یک میلیون تن عضو انجمن کارگران ساختمانی کشور هستند و این تشکل ها با دریافت مبالغی از اعضا امور خود را انجام می دهند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 250 انجمن صنفی رانندگان در بخش کالا و مسافر افزود: این انجمن ها نیز در مجموع دارای یک میلیون عضو هستند که به عنوان اعضای واقعی حق عضویت پرداخت می کنند.
شوکت با اشاره به وجود 80 انجمن صنفی ایمنی در کشور گفت: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و مجمع نمایندگان کارگری ایران نیز از دیگر تشکل های کارگری کشور به شمار می آید که آمار دقیقی از اعضای آنها در دسترس نیست.

** فعالیت 37 انجمن صنفی‌ کارگری در قم
عضو هیات مدیره خانه کارگر قم همچنین فعالیت 37 انجمن صنفی کارگری استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: از این تعداد 15 انجمن صنفی مربوط به بخش کارگران ساختمانی است که 22 هزار تن عضو داشته و همه آنها دارای کارت مهارت هستند.
وی با اشاره به چهار انجمن صنفی رانندگان اعم از اتوبوس، کامیون و وسایل نقلیه حمل بار و مسافر درون شهری و برون شهری به غیر تاکسی ها، گفت: این انجمن ها نیز دارای 10 هزار عضو می باشند.
وی افزود: انجمن های صنفی مانند گردشگری و ایمنی و بهداشت که نسبت به دیگر اصناف کارگری جمعیت کمتری دارند نیز از دیگر تشکل های استان است که در کل انجمن های کارگری قم 50 هزار تن را تحت پوشش خود دارند.
شوکت با اشاره به فعالیت مجمع عالی نمایندگان و 81 شرکت زیر مجموعه آن افزود: 2 کانون کارگری و یک کانون بازنشستگان و شورای هماهنگی اسلامی کار نیز از دیگر تشکل ها محسوب می شود.
وی با بیان این که در 10 واحد تولیدی بزرگ استان شورای اسلامی کار فعال است، گفت: 140 تشکل کارگری و حدود 45 تشکل کارفرمایی در قم حضور دارند.
دبیر اجرایی خانه کارگر قم با اشاره به عضویت بالغ بر 900 هزار تن در خانه کارگر کشور افزود: حدود 20 هزار تن از اعضای این تشکل به قم تعلق دارد.
شوکت، کار اصلی تشکل یاد شده را ارائه خدمات رفاهی آموزشی به کارگران اعلام کرد و افزود: تخفیف 70 درصدی برای اقامت در هتل آپارتمان های مختلف کشور، آموزش رایگان به کارگران و خانواده آنها، نگهداری و مدیریت مراکز تفریحی فرهنگی در سطح استان و برگزاری نشست و همایش های کارگری در مناسبت های مختلف مانند سالروز تصویب قانون کار، هفته کارگر و دهه فجر از جمله خدمات خانه کارگر محسوب می شود.

تعداد بازدید: 799 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار