چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 18:17   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89687صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 25 فروردین 1398 - 12:55
خسارت ۱۲۰ میلیون تومانی سیل به راه‌های دسترسی اسفراین/اشتباه در تخریب، تصرف، تغییر مسیر و اشغال کردن بستر مسیل ها و رودخانه‌ها
ترابر نیوز: رئیس اداره محیط زیست اسفراین از وارد شدن خسارت ۱۲۰ میلیون تومانی به راه‌های دسترسی مناطق حفاظت شده این شهرستان خبر داد.
  
ترابر نیوز:
آبگرفتگی راه‌های مواصلاتی روستاهای گراتی و کلاته سنجر اسفراین

رضا حبیبی در گفت وگو با ایسنا افزود: بیش از ۵۰ کیلومتر از راه‌های دسترسی به پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده سالوک و ساریگل اسفراین و همچنین بعضی نقاط فنس حاشیه جنوبی پارک ملی ساریگل در خروجی مسیر سیلاب دره‌ها آسیب دیده است.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده، بیش از ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و جبران خسارات ناشی از سیل به این مناطق نیاز است.

حبیبی دستکاری در طبیعت به خصوص تخریب مراتع را یکی از عوامل مهم به وجود آورنده و تشدیدکننده سیل به هنگام بارندگی اعلام کرد و افزود: چرای مفرط، چرای خارج از فصل و آتش‌سوزی در این مناطق که معمولاً در اثر عوامل انسانی به وجود می‌آید به این معضل دامن می‌زنند.

وی اظهار کرد: از دلایل دیگر این حادثه مخرب، تغییر کاربری و شخم و شیار غیراصولی مراتع و اراضی ملی است.

حبیبی با اشاره به اینکه مسیل ها به عنوان راه‌های عبور رودهایی که سالهاست آبی در آن جاری نشده است، گفت: تخریب، تصرف، تغییر مسیر و اشغال کردن بستر مسیل ها و رودخانه‌ها از عوامل تشدید کننده قدرت ویرانگری سیل است.

وی تاکید کرد: حتی اگر مسیلی سال‌های سال خشک بوده اما این پتانسیل را دارد که پس از یک دوره بازگشت (سال‌های آبی) مسیر سیل‌های خروشان و مخرب باشد و اگر به اشتباه ساخت و ساز و کشاورزی در آن صورت گیرد خسارات سنگینی از خود به جا خواهد گذاشت.
 

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز از تعطیلی برخی از مدارس روستاهای شیروان به علت احتمال قطع خطوط ارتباطی بر اثر بارش شدید باران خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، نقی هجرتی با اشاره به اینکه بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان شیروان به علت احتمال قطع خطوط و راه‌های ارتباطی بر اثر بارش شدید باران طی امروز برخی از مدارس روستاها تعطیل هستند، اضافه کرد: روستاهای تفتازان، آق قلعه، کاکلی و قپز در نوبت صبح و عصر و مدارس بخش‌های قوشخانه و سرحد در نوبت عصر تعطیل اعلام شده است.

لازم به ذکر است در نوبت صبح مدارس بخش‌های قوشخانه و سرحد یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.


انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 727 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار