پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:56   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89660صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 11:30
تحقق شعار سال با گسترس صنایع تبدیلی/ فعالیت دولت در حوزه تولید باید کاسته شود
ترابر نیوز: یک کارشناس اقتصادی گفت: برای تحقق رونق تولید در کشور الزامات و موارد متعددی از جمله فعالیت موثر بانک‌ها، تخصیص تسهیلات کارآمد و کاهش فعالیت دولت در حوزه تولید از مهم‌ترین عوامل به شمار می‌رود.
  
ترابر نیوز:

غلامحسین طاهری در گفت وگو با خبرگزاری میزان در خصوص ظرفیت و توانایی کشور در امر تولید بیان کرد: تمامی صنایع، معادن و واحد‌های تولیدی در کشور از ظرفیت و توانایی بالایی برخوردار اند، اما آن طور که باید از آن‌ها استفاده نشده، این در شرایطی است که واحد‌های تولیدی ثابت کرده‌اند می‌توانند توقعاتی که از آن‌ها می رود را برآورده سازند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چرخه‌ اقتصاد که توجه چندانی به آن در کشور نمی‌شود چرخه‌ی تولید، توزیع و مصرف است، توضیح داد: اگر خواستار یک اقتصاد پویا و کارآمد در کشور هستیم باید موانع پیش روی این سه مورد برداشته شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با نقش بانک‌ها در رونق تولید عنوان کرد: فعالیت بانک‌ها در راستای رونق تولید بسیار موثر است، زیرا این واحدها می توانند تسهیلات کارآمد با سود کم به واحد‌های تولیدی اختصاص دهند و در بازپرداخت تسهیلات شرایط ویژه‌ای ایجاد می‌شود تا تولیدکنندگان بتواند بهترین استفاده را از تسهیلات دریافتی داشته باشند.

طاهری با اشاره به اینکه در اقتصاد کشور باید از صنایع کوچک بیشتر از صنایع بزرگ و متوسط حمایت شود، ادامه داد: به صنایع کوچک باید توجه بیشتری شود همچنین این موضوع در خصوص اقتصاد کلان و اقتصاد خرد نیز صدق می‌کند یعنی با حمایت و تقویت اقتصاد خرد در کشور، اقتصاد کلان نیز به نحو احسن رشد و تقویت می‌شود.

وی در ادامه افزود: در بخش کشاورزی به نیاز‌های کشور در زمینه محصولات کشاورزی باید توجه بیشتری شود و در این راستا تحقیقات گسترده تری صورت گیرد این درحالی است که در برخی سال‌ها کشاورزان طبق روند هر سال خود اقدام به تولید محصول کردند که به وفور در بازار وجود داشته، در صورتی که کشاورز توانایی کشت محصولی را داشته که با کمبود آن در بازار مواجه بوده ایم.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: راهبرد‌ها و راهکار‌هایی که برای امر تولید استفاده می‌شوند باید تغییر پیدا کند چرا که این روش‌ها از سال‌ها قبل برای تولید استفاده می‌شده و هم اکنون با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی در سراسر جهان، این موارد نیز باید پیشرفت کنند.

طاهری در خصوص نقش صنایع تبدیلی در رونق تولید گفت: برای تحقق یافتن رونق تولید باید صنایع تبدیلی زیادی در حوزه‌های مختلف ایجاد شود، این صنایع می‌توانند ارزش افزوده تولید را بالا ببرند و به اقتصاد کشور کمک کنند تا در مرحله‌های مهم تولید، از پس موانع برآیند.

وی در رابطه با تاثیر حضور بیش از حد دولت در حوزه تولید تصریح کرد: در قسمت‌های مختلف اقتصاد همواره به این مورداشاره شده و باید از فعالیت دولت در اقتصاد کاسته شود بخصوص در بخش تولید، همچنین بیشتر کارشناسان و متخصصان تولید بر این باور اند که با افزایش سرمایه‌های خصوصی در حوزه تولید، شاهد تحول و پیشرفت در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 993 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار