جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 20:06   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89457صفحه نخست » هوایی2سه شنبه، 21 اسفند 1397 - 09:56
استفاده از ظرفیت همکاری با همسایگان از راهکارهای مقابله با تحریم‌هاست
ترابر نیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت همکاری با کشورهای همسایه را از راهکارهای ایران برای مقابله با تحریم‌ها عنوان کرد.
  
ترابر نیوز:
علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رییس جمهور به عراق، اظهار کرد: ایران و عراق اشتراکات زیادی در زمینه های مختلف، دینی، فرهنگی و مناسبات همسایگی دارند. به خصوص بعد از کمکی که ایران برای مقابله با تروریست در سطح منطقه داشت و به ویژه‌ در کنار دولت و ملت عراق قرار گرفت، تقویت مناسبات همجواری و همسایگی میان ایران و عراق می‌تواند به نفع صلح و امنیت در منطقه باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که «ظرفیت‌های زیادی اقتصادی برای توسعه همکاری بین ایران و عراق وجود دارد»، خاطرنشان کرد: حضور شرکت های ایرانی در عراق و صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به عراق و افزایش حجم مبادلات تجاری فیمابین از جمله این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود ضمن این که یکی از ابعاد تقریبا جدید مناسبات فیمابین در حوزه تبادلات گردشگری و زائران دو طرف است؛ هم ایرانیانی که در اربعین و مناسبت‌های دیگر به عتبات عالیات می‌روند و هم زوار عراقی که به زیارت اماکن متبرکه ما در ایران خصوصا مشهد مقدس می آیند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان این که «اسنادی که در سفر رییس جمهوری به عراق امضا می‌شود برای دور نمای همکاری‌های دو کشور تعیین کننده و راهگشا است»، در این رابطه یادآور شد: یکی از راهکارهای مقابله ایران با تحریم‌ها نیز  استفاده از ظرفیت‌های همکاری با کشورهای همسایه است. هم چنان که ایران در کنار دولت و ملت عراق برای مقابله با تروریسم، داعش و بازسازی عراق قرار گرفت، متقابلا انتظار می رود که عراق نیز در این شرایط، توسعه همکاری با ایران را در دستور کار داشته باشد.

انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 565 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار