پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 02:48   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88970صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 10:00
عملیات احداث بزرگترین سد لاستیکی جهان در شهرستان آستارا به کجا رسید؟
  

ترابر نیوز:

 

آستارا-۱۰ مرداد ۱۳۹۶:  عملیات اجرایی بزرگترین سد لاستیکی جهان و ایران بر روی رودخانه ملا هادی در روستای خانه های آسیاب شهرستان آستارا با حضور استاندار گیلان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی بزرگترین سد لاستیکی جهان و ایران و یازدهمین سد لاستیکی استان گیلان ظهر سه‌شنبه با حضور محمد علی نجفی استاندار، حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، محمد شهبازی ناظر گمرکات، کاظم لطفی مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای و علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، یونس رنجکش فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان آستارا در حاشیه رودخانه ملا هادی و در روستای خانه های آسیاب کلنگ زنی شد.

این سد لاستیکی که بر روی رودخانه ملا هادی و در روستای خانه های آسیاب به فاصله هشت کیلومتری شهرستان آستارا وتوسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان احداث می شود، ۱.۵ میلیون متر مکعب حجم ذخیره  آب خواهد داشت و قدرت تنظیم سالانه سد به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب است.

برآورد هزینه اجرایی این طرح ملی که با هدف توسعه و بهبود اراضی شالیزاری در حدود ۱۰۰ هکتار، فراهم آوردن جاذبه گردشگری مناسب و تامین آب روستاهای محدوده سد احداث می شود،  ۱۲ میلیارد تومان است که پیمانکار طرح در مدت ۱۸ ماه این پروژه مهم آبی کشور را به اتمام می رساند.

 

عملیات احداث بزرگترین سد لاستیکی جهان در شهرستان آستارا آغاز شد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه شهرستان آستارا با توجه به میزان بارش بسیار خوب سالانه، با کمبود آب مواجه است، اظهار کرد: آستارا به لحاظ منابع  آبی از ظرفیت بالایی برخوردار است و در این رابطه سهم شهرستان آستارا در بین شهرستان های گیلان احداث دو سد بر روی رودخانه های ملا هادی و چلوند است.

ولی داداشی افزود: طرح جامع آب رسانی به شهر گردشگر پذیر آستارا از انتظارات مردم شهرستان است.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این مراسم  با بیان اینکه زیر ساخت های حوزه آبی شهرستان آستارا مربوط به ۴۰ سال گذشته است، اظهار کرد: شهرستان آستارا از شهرستان های پر تنش آبی استان گیلان است.

یونس رنجکش افزود: با توجه به جمعیت شناور شهرستان آستارا و تردد پرشمار مسافران داخلی و خارجی و مصرف بالای آب در این شهرستان یکی از تهدیدات جدی در آستارا بحران آب در آینده است.

وی قطعی مکرر آب در شهرستان  مسافر پذیر آستارا را یادآور شد و گفت: ما در آستارا ذخیره آبی نداریم و در این رابطه توسعه زیرساخت های آبی ضرورت دارد. 

 

 

تعداد بازدید: 400 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار