پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 05:17   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88861صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 12 بهمن 1397 - 08:03
درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت با اجرای طرح هرایرانی یک لیتر بنزین
  
ترابر نیوز:

 

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین که در سال‌های گذشته اجرا شده است، گفت: در آن موقع به سهمیه خانوارها ۶۰ لیتر بنزین بود، فقط ۸۳ درصد مردم ایران این مقدار را استفاده می‌کردند.

امیرآبادی تصریح کرد: بر اساس طرح اختصاص یک لیتر بنزین به هر ایرانی در هر روز عملاً ۳۶ میلیون لیتر بنزین برای دولت باقی خواهد ماند که البته دو سوم بنزین با پایه قیمتی هزار تومان خواهد بود، لذا کسانی که بنزین کمتری مصرف می‌کنند پول بیشتری از دولت دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس گفت در خصوص اثر تورمی طرح مذکور اعلام کرده است که این تورم برای دهک‌های بالا ۴ درصد و برای دهک‌های متوسط ۲ درصد و برای دهک‌های پایین خیلی کمتر است ضمن این‌که اجرای این طرح نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان این طرح برای دولت درآمد خواهد داشت که براساس طرح مذکور دولت باید ۲۰ درصد این درآمدها یعنی ۸,۰۰۰ میلیارد تومان را برای گازسوز کردن خودروها و وانت‌ها و ۲۰ درصد باقی‌مان را به عنوان تسهیلات گازسوز کردن خودروهای شخصی و ۶۰ درصد باقیمانده انتهایی را به منظور اشتغال‌زایی در کشور هزینه کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی ما اجرای طرح یک لیتر بنزین برای هر ایرانی در هر روز ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

تعداد بازدید: 742 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار