پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 02:48   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88860صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 11 بهمن 1397 - 21:01
مصرف ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین در سال ۱۴۰۸
  
ترابر نیوز:

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: به صورت روزانه حدود ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که مصرف روزانه ما حدود ۹۰ لیتر بوده و ۱۰ میلیون لیتر هم باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: طبق پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۸ مصرف بنزین کشور به ۲۵۰ میلیون لیتر می‌رسد که معنای آن این است که باید ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین وارد کنیم؛ یعنی درآمدهای نفت خام صادراتی باید به منظور واردات بنزین اختصاص یابد.

امیرآبادی اضافه کرد: در بحث مصرف بنزین در حال حاضر یکی از مشکلاتمان موضوع خودروهاست در حالی که بهترین خودروهای دنیا حدود ۸ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارند که البته اکثر آن‌ها زیر ۶ میلیون لیتر است این در حالی است که باید در سال ۱۴۰۸ طبق مصوبه مجلس مصرف بنزین میانگین خودروها در کشورمان به زیر ۶ میلیون لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برسد که هم اکنون ۱۲ لیتر است.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه افراد مناسبی در شرکت‌های خودروسازی ما حضور نداشته و مسئولیت ندارند ضمن این‌که اجازه حضور افراد متخصص متعهد به مانند آنچه در صنعت موشکی کشورمان صورت گرفته داده نشده است. این در حالی است که در همه دولت‌ها به صورت رانتی حضور برخی افراد در خودروسازی‌ها وجود داشته است.

تعداد بازدید: 613 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار