جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:41   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 87734صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 16 مهر 1397 - 11:30
۵ بار رای اعتماد به آخوندی نشان از عقلانیت مجلس دارد/ مبارزه با فساد توسط آخوندی با منافع برخی در تضاد است/ آخوندی علی‌رغم تخریب‌ها باید با قاطعیت ادامه دهد
ترابر نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اقدام وزیرراه و شهرسازی در راستای مبارزه با فساد مخالف برخی منافع خواهد بود و با تمام جوسازی هایی که علیه ایشان راه انداخته اند اما دکتر آخوندی باید با قاطعیت این مسیر را ادامه دهد.
  
ترابر نیوز:

 

محمدنعیم امینی فرد

محمدنعیم امینی فرد، نماینده استان سیستان و بلوچستان و حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، دلگان، بخش‌های بنت، فنوج و آشار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص اقدامات اخیر در مبارزه با بحث فساد در ابعاد مختلف نظام و همچنین حرکت آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این زمینه در بحث نظام مهندسی اظهار داشت: تمام جوامع با پدیده فساد روبه‌‌رو هستند اما وقتی این فساد حالت اتوماتیک به خودش می‌گیرد طبعا ابعاد مختلف آن نگران کننده است.

وی افزود: مشکلی که ما در جامعه خودمان داریم عدم وجود شفافیت‌های لازم است که بعضا با برخی فسادهای سیستماتیک مواجه‌ می‌شویم و در نهایت منجر به کاهش سرمایه نظام در بحث اجتماعی خواهد شد. در این خصوص در مجلس و دولت حرکت‌هایی در زمینه‌های مختلف جهت شفاف‌سازی‌ها صورت گرفته است که کار آقای دکتر آخوندی در بحث نظام مهندسی بسیار ارزشمند است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرکت ضدفساد وزیر راه و شهرسازی در نظام مهندسی ساختمان از آن جهت ارزشمند است که نمی‌توانیم به دلایل مختلف به صورت همزمان سیاستگذار، مجری، خریدار و تولید خدمت را انجام دهیم. این مسائل موجب فساد سیستماتیک می‌شود و از همین روست که کار دکتر آخوندی در تغییر قانون نظام مهندسی ارزشمند است.

وی افزود: قطعا و بدون شک اقدام  دکتر آخوندی در راستای مبازره با فساد، در تضاد با منافع برخی خواهد بود، جوسازی‌هایی علیه ایشان صورت گرفته اما به لحاظ تئوریک و با تمام مخالفت‌ها وزیر راه و شهرسازی باید با قاطعیتی که از ایشان سراغ داریم در این مسیر همچنان حرکت کند.

امینی فرد با تاکید دوباره بر مثبت بودن اقدامات وزیر راه و شهرسازی در مبارزه با فساد و همسویی اکثر نمایندگان مجلس با این رویه درخصوص اینکه به نظر می‌رسد برخی بخاطر تعارض در منافع خود در مجلس به دنبال جمع کردن امضای استیضاح آخوندی هستند، اظهار داشت: دکتر آخوندی تاکنون ۵ بار از مجلس رای اعتماد گرفته که این جزو موارد بی‌سابقه است و نشان از عقلایت در بین نمایندگان خانه ملت دارد و هربار که ایشان به مجلس آمده‌اند توضیحات ایشان نمایندگان محترم را قانع کرده است.

وی افزود: هرچند که سوال و استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما با توجه به وضعیتی که اکنون وجود دارد، به جای کشاندن و اعتماد دوباره به ایشان بهتر است این مساله با بحث و گفت و گو حل شده و کار به استیضاح مجدد در صحن مجلس نکشد.  

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه وزارت راه و شهرسازی طبعا کاستی‌هایی وجود دارد و هیچکس منکر این موضوع نیست اما به طور کلی مشی مدیریت آقای دکتر آخوندی مورد تایید است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی و سیاستگذار این وزارتخانه مشی و حرکتی که در پیش گرفته یک رویکرد عقلانی و مبتنی بر رویکردهای پیشرفته و نوین اجتماعی است و با این رویکرد کلی استیضاح‌های مکرر را منطقی ندانسته و به صلاح نمی دانم.

تعداد بازدید: 385 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار