جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 86021صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 10 تیر 1397 - 12:30
کشاورزی سنتی بزرگترین عامل کم‌آبی کشور است/ انتقاد از نبود الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی
ترابر نیوز: نماینده گنبد کاووس در مجلس با انتقاد از نبود الگوی کشت مناسب در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: کشاورزی سنتی بزرگترین عامل کم‌آبی کشور است.
  
ترابر نیوز:

خبرگزاری فارس: کشاورزی سنتی بزرگترین عامل کم‌آبی کشور است/ انتقاد از نبود الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس، قرجه طیار نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه پارلمان) در سؤالی از وزیر جهاد کشاورزی درباره علت نبود سیاست‌های مشخص و تعریف شده بخش کشاورزی و روزمرگی در مجموعه مدیریت کشاورزی، به ارائه توضیحاتی دراین باره پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته در استان آذربایجان شاهد دور ریختن صدها تن سیب‌های تولیدی توسط کشاورزان بودیم، باید برای مقابله با این پدیده از تجربیات کارآمدی که داریم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از ضعف‌های وزارت جهاد کشاورزی موضوع عدم تأمین و بازپرداخت خسارات کشاورزان است، وزارت جهاد کشاورزی در بازپرداخت خسارات تعداد کم کشاورزان مانده است. 

نماینده گنبد کاووس با انتقاد از نبود الگوی کشت مناسب در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: متأسفانه در وزارت جهاد در تعیین الگوی کشت برنامه خاصی وجود ندارد به همین دلیل کشاورزان بر اساس سلیقه خودشان کشت می‌کنند و از این جهت نیازهای کشور گاهی تأمین نمی‌شود، نیمی از مزارع پنبه کشور پیش از این در استان گلستان بود و صادرات پنبه به یکی از منابع ارزی کشور تبدیل شده بود، باید سطح کشت پنبه طبق برنامه ششم به یکصد هزار تن افزایش می‌یافت اما به دلیل نبود سیاست‌های مشخص، تحقق این تدبیر به شدت مورد سؤال کشاورزان است. 

طیار در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: 94 درصد از منابع آبی کشور صرف آبیاری کشاورزی می‌شو، کشاورزی سنتی بزرگترین عامل کم‌آبی کشور است، آقای وزیر جهاد کشاورزی! آیا منتظر هستید در یک بحران آبی شدید گرفتار شویم و سپس به فکر تغییر شیوه آبیاری کشاورزی بیفتید؟!

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: کشاورزان سربازان پیاده نظام وزارت جهاد هستند، آقای وزیر، شما متولی بخش کشاورزی کشور هستید و باید مدافع و حامی کشاورزان باشید اما هیچ وقت در پرداخت مطالبات کشاورزان اقدامی انجام ندادید و حمایت نکرده‌اید.

قرجه طیار متذکر شد: کشاورزان محروم و مظلوم ما از سال 1341 با ادارات منابع طبیعی و جنگل‌بانی اختلاف داشته و هنوز با گذشت 50 سال هنوز این اختلاف حل نشده است، در دهه 40 و 50 بسیاری از کشاورزان منطقه ما صاحب زمین‌های وسیعی بودند اما چون امکانات نداشتند، تنها بخشی از این زمین‌ها را زیر کشت می‌بردند ولی منابع طبیعی با استفاده از عکس هوایی، به بهانه ملی و مرتع بودن، روی زمین‌های این کشاورزان دست گذاشته و به آنان بازنگردانده است. 

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 647 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار