چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 17:07   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85689صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 23 خرداد 1397 - 11:35
تب کریمه کنگو در کمین عاملین مصرف کنندگان کشتار غیر مجاز دام
ترابر نیوز: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، هرگونه عرضه گوشت خارج از چرخه کشتار را ممنوع اعلام کرد و گفت: این اقدام مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.
  
ترابر نیوز:
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه؛ صیاد غلامی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را ۲ تب کریمه کنگو در کمین عاملین مصرف کنندگان کشتار غیر مجاز داموظیفه اصلی دامپزشکی دانست و افزود: در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.
غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به امکان شیوع بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو درفصل گرم سال، پیشگیری را مهم‌ترین موضوع در ارتباط با این بیماری عنوان کرد.
وی تب کریمه کنگو را یک بیماری مشترک بین انسان و دام بیان کرد و افزود: در ایران بیش‌ترین موارد ابتلا به این بیماری از طریق ذبح غیر بهداشتی دام و تماس با لاشه دام‌های آلوده بوده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه مجاز کشتار عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها وجود ندارد.
او یادآور شد که مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.
غلامی در پایان با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.
 
تعداد بازدید: 608 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار