دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 18:17   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 84786صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 - 11:34
بروز اپیدمی در نقاط زلزله به کشور نیزآسیب می‌زند/تاکید بر پیشگیری
ترابر نیوز: معاون وزیر بهداشت بر پیشگیری از بروز اپیدمی در نقاط زلزله زده تاکید کرد و گفت:در صورت بروز بیماری های واگیردار، دیگر نقاط استان کرمانشاه وحتی کشور از آسیب مصون نیست.
  
ترابر نیوز:
نشست ستاد بازسازی نقاط زلزله زده کرمانشاه

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی امروز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که امروز چهارشنبه به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد، استاندار کرمانشاه در ایام زلزله و از همان لحظات وقوع حادثه بسیار پرتلاش و فعال ظاهر شدند و کمک بسیار زیادی به کنترل این بحران انجام دادند.

وی افزود: در ایام زلزله تلاش های بسیار زیادی در حوزه امداد و نجات و انتقال مصدومان صورت گرفت و موضوع انتقال مصدومان به بیمارستان ها با کمترین مشکل انجام شد و خوشبختانه در حین انجام این عملیات هیچ مصدومی فوت نکرد که این امر یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: در آن ایام سخت و بحرانی به تمامی مصدومان و بیماران واکسن های ضروری تزریق شد.

وی تصریح کرد: تمامی مادران باردار در روز اول زلزله از طریق اطلاعات شبکه شناسایی شدند و بستر دریافت خدمات بهداشتی و درمانی برای آن ها فراهم شد.

این مسئول ادامه داد: یکی از کارهای مدیریتی ارزشمند استاندار کرمانشاه، تقسیم کاری و تعیین تکلیف حوزه های کاری هر مجموعه است. مهندس بازوند دستگاه ها را موظف کرده اند در یک زمان بندی مناسب وظایف محوله را انجام داده و گزارش کار ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم در مناطق زلزله زده یک موضوع بسیار مهم است، گفت: با توجه به در پیش بودن فصل گرما، در صورت هرگونه غفلت و بروز بیماری های واگیردار در منطقه، دیگر مناطق استان کرمانشاه و حتی کشور از این آسیب ها مصون نیست.

وی افزود: هوا رو به گرمی می رود و اگر در زمینه بهداشتی اقدامات لازم را انجام ندهیم ممکن است به صورت یک اپیدمی خطرناک، فراگیر شود.

این مسئول ادامه داد: بیمارستانها با تمام توان و ظرفیت در حال حاضر ارائه خدمات می دهند و توان ایپدمی جدید را ندارند و اگر خدایی نکرده موردی از یک اپیدمی مثل اسهال پیش بیاید با مشکل عمده ای مواجه خواهیم شد.

وی گفت: تعداد چشمه های بهداشتی در مناطق زلزله زده در ابتدا کم بود اما الان به لحاظ تعداد مشکلی نداریم فقط بحث مدیریت توزیع و دفع فاضلاب و آبهای سطحی باید مدیریت و نظارت شود.

رئیسی تاکید و خاطرنشان کرد: باید در سریع ترین زمان ممکن، روان آب ها، نخاله ها و فاضلاب ها و حیوانات ولگرد جمع آوری و ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: وجود حیوانات ولگرد می تواند در انتقال بیماریها از جمله سالک نقش داشته باشد. لذا باید در بحث جمع آوری آنها  باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: زلزله کرمانشاه یک حادثه عظیم و در سطح ملی است و  نباید برای حل مشکلات به امکانات ادارات شهرستان و استان بسنده کرد و باید امکانات وزارتخانه ها نیز به کار گرفته شوند.

این مسئول افزود: تامین برق مناطق زلزله زده یک اولویت ملی است و باید این خدمات به ویژه در ایام تابستان در مناطق زلزله زده همیشه برقرار بماند.

وی تصریح کرد: مناطق زلزله زده توانایی تحمل قطعی برق را ندارند چرا که اگر حتی برای مدت کوتاهی برق قطع شود مسمومیت غذایی در این راستا افزایش خواهد یافت.

رئیسی تاکید کرد: حتی اگر برق در سطح ملی قرار است قطع شود باید اول برق تهران را قطع کنند بعد مناطق زلزله زده.

 

تعداد بازدید: 789 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار