پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 01:16   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 83988صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلشنبه، 5 اسفند 1396 - 14:29
آموزش تکاوران ارتش برای کشف قطعات هواپیما توسط کارشناسان ATR
ترابر نیوز: مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هم اکنون از تیم ۱۰ نفره فرانسوی‌ها شش نفر در محل سانحه مستقر هستند، گفت:‌ عملیات برای کشف جعبه سیاه هواپیما تا روز دوشنبه متوقف است و تا این فاصله کارشناسان ATR درباره نحوه کشف قطعات هواپیما و نحوه رفتار با آنها به تکاوران ارتش آموزش می‌دهند.
  
ترابر نیوز:

محمدسعید شرفی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه شرایط جوی ناپایدار در ارتفاعات دنا مانع از ادامه عملیات جستجو برای کشف جعبه سیاه هواپیما و انتقال پیکرهای سرنشینان ATR آسمان شده است،گفت: پیش‌بینی هواشناسی این است که این شرایط جوی ناپایدار تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد و از روز دوشنبه می‌توان عملیات را ادامه داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تامین ایمنی افرادی که به ارتفاعات صعود می‌کنند در اولویت است و باید بتوانیم ایمنی این افراد را تامین کنیم و نباید جان این افراد در خطر باشد.

وی با اشاره به آموزش تکاوران ارتش و گروه‌های هیمالیانورد برای کشف جعبه سیاه هواپیما توسط کارشناسان اعزامی از فرانسه اظهار داشت:‌ دو گروه به ارتفاعات صعود خواهند کرد که یکی از آنها تکاوران ارتش و دیگری کوهنوردان هیمالیاپیما هستند که تمرکز ما برای آموزش تکاوران ارتش است.

مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: در حال حاضر کارشناسان اعزامی از فرانسه در حال آموزش به تکاوران ارتش هستند که کدام بخش هواپیما برای بررسی‌ها مهم‌تر است و چه رفتاری با قطعات مختلف هواپیما داشته باشند.

وی افزود: همچنین کارشناسان اعزامی از فرانسه درحال آموزش به تکاوران ارتش هستند که از چه زاویه‌ای از محل وقوع سانحه عکسبرداری کنند.

شرفی ادامه داد: ‌از آنجایی که صعود به منطقه وقوع سانحه بسیار سخت است و این منطقه از مناطق برف‌گیر و خطرناک محسوب می‌شود امکان صعود کارشناسان اعزامی از فرانسه وجود ندارد.

مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه داد: آموزش به تکاوران ارتش اهمیت بیشتری دارد چرا که این گروه در جمع‌آوری اسناد و مستندات و حفاظت اطلاعات حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند.

شرفی با اشاره به کارشناسان اعزامی از فرانسه برای بررسی سانحه هواپیمای ATR گفت: دو گروه از کشور فرانسه برای بررسی سانحه وارد تهران شده‌اند یک گروه کارشناسان شرکت سازنده هواپیما و گروه دیگر کارشناسان سازمان هواپیمایی فرانسوی هستند.

وی ادامه داد: جمعا یک تیم ۱۰ نفره از کشور فرانسه به ایران آمده است که شش نفر آنها در حال حاضر به منطقه وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

تعداد بازدید: 482 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار