چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 00:40   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 83386صفحه نخست » هوایی2شنبه، 7 بهمن 1396 - 16:10
آلودگی هوا باعث بروز سرطان و بسیاری از بیماری‌ها می‌شود
ترابر نیوز: وزیر بهداشت گفت: هزینه درمان بیماری سرطان یک تریلیون دلار است که اگر به موضوع پیشگیری توجه شود 100 تا 200 میلیارد دلار از این عدد کاسته خواهد شد. اگر بخواهیم هزینه‌ها کم شود باید به موضوع پیشگیری توجه بیشتری داشته باشیم.
  
ترابر نیوز:

خبرگزاری فارس: آلودگی هوا باعث بروز سرطان و بسیاری از بیماری‌ها می‌شود

به گزارش  خبرگزاری فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان، اظهار داشت: مسئولان باید با مردم صادقانه صحبت کنند و مرثیه‌خوانی نکنند ما باید راه‌حل‌ها را نشان دهیم،‌قوه مقننه باید بیندیشد و راهکارها را اعلام کند و نباید از تریبون‌ها ایجاد نگرانی کنیم.

وی افزود: محققان می‌توانند در این زمینه هشدار دهنده باشند اگر محیط زیست آلودگی دارد،‌اگر سموم کشاورزی ایراد دارد و اگر خشکسالی ممکن است امان مردم را ببرد این‌ها عواملی است که در سایر کشورها نیز مشاهده شده و ما باید از تجارب آنها استفاده کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: باید بگوییم کار باید بر دست دانشمندان، کاردان‌ها و دانشگاهیان باشد بگذارید دانشگاه مسیر خود را ادامه دهد. اگر بخواهیم فقط ذکر مصیب کنیم خوشایند نیست.

وزیر بهداشت در ادامه با تشریح هزینه‌های بیماری سرطان و نقش پیشگیری در کاهش هزینه‌ها توضیح داد: هزینه درمان بیماری سرطان یک تریلیون دلار است که اگر به موضوع پیشگیری توجه شد 100 تا 200 میلیارد دلار از این عدد کاسته خواهد شد.اگر بخواهیم هزینه‌ها کم شود باید به موضوع پیشگیری توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود:‌در کشور ما کمتر به عوارض کالاهای آسیب‌رسان توجه شده است، سیگار می‌تواند بر تمام ارگان‌های بدن انسان سرطان ایجاد کند و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

وی ادامه داد: برخی اعلام می‌کنند که پیشگیری بهتر از درمان است و باید به موضوع پیشگیری توجه کنید اما زمانی که ما به بحث پیشگیری وارد می‌شویم این افراد تغییر موضع می‌دهند. آلودگی هوا باعث بروز سرطان و بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و اگر کسی از صنعت خودرو ایراد می‌گیرد نباید به وی تذکر دهیم و باید در راستای اصلاح کیفیت سوخت قدم برداریم.

وی در پایان گفت: پیشگیری باعث کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها می‌شود ما برای موضوع عوارض سیگار بسیار تلاش کردیم و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در جلسات آینده در قالب مصوبه‌ای اراده خود را در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها نشان دهند.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 691 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار