چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 03:30   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 83153صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 27 دی 1396 - 14:25
معاون وزیر راه و شهرسازی: نیاز امروز کشور مدیریت جهادی است
ترابر نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار اداری، گفت: نیاز امروز کشور، مدیریت جهادی و تلاش برای افزایش بهره وری از امکانات و ظرفیت های موجود است.
  

ترابر نیوز:

سید سعید سید علایی روز سه شنبه در نشست شورای حمل و نقل استان یزد با تاکید بر وجود سلامت اداری، افزود: یکی از وظایف ما تربیت مدیران آینده است که بتوانیم تا پایان دولت دوازدهم افرادی پرورش دهیم که بتوانند به صورت جهادی سکاندار مجموعه وزارتخانه باشند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش مناسب می تواند از بسیاری از فسادها جلوگیری کند، فساد اداری را مهمترین تهدید در نهادها دانست .
همچنین رئیس شورای حمل و نقل استان یزد در این نشست گفت: هدف اصلی ما در سال 96 توجه به حمل و نقل ترکیبی است که بتوانیم در تمام بخش ها بویژه گردشگری ، پاسخگوی نیازها باشیم.
محمدرضا نقصان محمدی، افزود: پنج محور اصلی توسعه استان حمل و نقل ، گردشگری ، مسکن ، آب ، صنعت و صنایع دانش بنیان است که تمامی آنها متکی به مباحث حمل و نقل است.
وی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و شورای حمل و نقل استان برای بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی ، پیشنهادات و نظراتی ارائه شد، امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه یکی از بزرگترین طرح های ملی راهسازی استان را احداث آزاد راه نطنز - یزد -انار ذکر کرد و گفت: 2 قطعه آن نهایی شده که یکی از قطعه ها ابلاغ و آماده شروع عملیات اجرایی است.
نقصان محمدی با تشریح برخی فعالیت ها در حوزه راهداری و حمل و نقل، هواپیمایی،راه آهن ، آزمایشگاه آب و خاک ، توسعه زیرساخت ها و هواشناسی، یادآور شد: یکی از مهمترین مباحث استان ، بحث سند حمل و نقل به عنوان سرلوحه فعالیت هاست که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم به تمامی نیازهای حمل و نقل پاسخ دهیم.
در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل یزد هم با قدردانی از فعالیت های انجام شده ، تدوین برنامه و چشم انداز منسجم برای آینده حمل و نقل استان را ضروری دانست و گفت: باید با تعامل میان دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه از اجرای برنامه های جزیره ای پرهیز شود.
محسن صادقیان افزود: در حمل و نقل درون شهری و برون شهری هم باید برنامه و چشم انداز توسعه تدوین شود تا بتوانیم بین این دو بخش نیز انسجام و وحدت ایجاد کرد.
وی در باره برخی اقدامات انجام شده در بخش راهداری، حمل و نقل نیز اظهار کرد: در جاده‌های استان 24 دستگاه دوربین نظارت جاده‌ای، 49 دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی و 77 دستگاه تردد شمار نصب است.
مدیرکل راهداری یزد با بیان اینکه 34 درصد ناوگان حمل و نقل کالای استان فرسوده است ، خواستار توجه ویژه به این امر شد و اظهار کرد: این مساله در آینده موجب مشکلات زیادی در بحث حمل بار از مسیر جاده ای ایجاد خواهد کرد.
صادقیان همچنین با بیان اینکه یزد برای پنجمین سال متوالی در میان استان های برتر کشور از لحاظ کاهش تعداد کشته های جاده ای قرار دارد، ادامه داد: هم اکنون جزو 6 استان نخست کشور از لحاظ کمترین تعداد کشته های جاده ای قرار داریم.
در ادامه این نشست مدیران حوزه حمل و نقل استان نیز گزارش کوتاهی از وضعیت مجموعه های نهادهای تابعه ارائه کردند.
از چهار هزار و 600کیلومتر طول راه های استان ، 726 کیلومتر بزرگراه،640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 274 کیلومتر راه آسفالته روستایی است و یزد از لحاظ طول بزرگراه در کشور در جایگاه هشتم ، راه شریانی رتبه 10 ، راه های اصلی رتبه 14 ،‌ راه های فرعی رتبه 15 و از لحاظ طول راه های روستایی رتبه 22 کشوری را دارد.
شورای حمل و نقل استان یزد در حاشیه دوره آموزشی هسته های گزینش وزارت راه و شهرسازی با حضور سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع و دبیر هیات مرکزی گزینش این وزارتخانه و مدیران و کارشناسان هسته های گزینش دستگاه های زیرمجموعه آن در یزد برگزار شد.
 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 194 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار