دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 17:03   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82929صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 17 دی 1396 - 16:00
واگذاری غیرقانونی دلیل ابطال کارت‌های شناور طرح ترافیک
ترابر نیوز: رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 600 کارت شناور ورود به طرح ترافیک به صورت غیرقانونی واگذار شده بود، گفت: به همین دلیل این تعداد از کارت‌ها ابطال شدند.
  
ترابر نیوز:

واگذاری غیرقانونی دلیل ابطال کارت‌های شناور طرح ترافیک / تصویب طرح ساماندهی فضای پارک خیابان‌هابه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به مسائل حاشیه‌ای پیرامون طرح جدید ترافیک تهران اظهار کرد: در این خصوص هنوز جزئیات به صورت رسمی اعلام نشده و معاون شهردار سعی می‌کند ایده‌هایی که در این مورد وجود دارد را طرح کند و مصوبات آن را بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی که طرحی شروع به فعالیت می‌کند طبیعی است که پرسش و پاسخ‌هایی در خصوص آن صورت می‌گیرد و مسائل حاشیه‌ای را به وجود می‌آورد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه طرحی درباره‌ ترافیک تهران تهیه شده و به شورای عالی ترافیک تهران الصاق‌ شده است، تصریح کرد: معاونت ترافیک شهرداری تهران تلاش می‌کند که هر چه سریع‌تر این طرح را تصویب‌ کند، اگرچه هنوز مسیرهای‌ قانونی آن باقی مانده است.

 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ارائه جزئیات این طرح مستلزم تصویب در شورای شهر و شورای عالی ترافیک است، خاطرنشان کرد: پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا توضیحاتی را ارائه داد که نشان از تأیید کلیات طرح داشت، اما در جزئیات باید موارد بیشتر مورد بحث قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح فعلی ترافیک تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: طرح فعلی ترافیک از 20 سال پیش آغاز شده و در ابتدا تنها 20 هزار خودرو اجازه ورود به طرح ترافیک را داشتند و 4 هزار خودرو هم می‌توانستند به صورت روزانه این طرح را خریداری کنند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در حال حاضر برای ورود به محدوده طرح ترافیک بیش از 100 هزار خودرو مجوز دارند، گفت: به همین دلیل آلودگی هوای تهران کاهش نمی‌یابد و عملاً به شکلی است که گویا طرح ترافیک اجرایی نمی‌شود و همه کارت ورود به محدوده را دارند و از سوی دیگر درآمدی هم نصیب شهرداری تهران نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک طی سالیان گذشته از 20 هزار خودرو به 123 هزار خودرو رسیده‌ است، اظهار کرد: این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد که چرا در این بازه‌ زمانی این اتفاق رخ داده است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ممنوعیت استفاده از کارت‌های شناور ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: بخشی از کارت‌های شناور به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار گرفته بود که مجوز آن لغو شد و 500 تا 600 کارت مشمول این موضوع می‌شدند که از چرخه استفاده خارج شدند.

وی با اشاره به طرح دو فوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی‌ فضای پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها گفت: این طرح با 15 رأی موافق و 2 رأی مخالف تصویب شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه فضای پارک خیابان‌ها در کشورهای جهان اول و پیشرفته ساماندهی دقیقی دارد، گفت: اکنون وضعیت پارک حاشیه‌ای در تهران کاملاً نامناسب‌ و هر کی به هر کی است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها می‌تواند باعث‌ کاهش آلودگی هوای شهر شود، تصریح کرد: ما شهرداری تهران را به آوردن لایحه‌ای برای ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ خیابان‌ها ملزم کرده‌ایم.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 690 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار