صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 00:11   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82582صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 26 آذر 1396 - 15:29
بازدهی ۱۴ درصدی اولین صندوق مسکن و ساختمان
ترابر نیوز: مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن گفت: در قانون برنامه ششم توسعه ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان منوط به مجوز بانک مرکزی است.
  
ترابر نیوز:

­بازدهی ۱۴ درصدی اولین صندوق مسکن و ساختمانبه گزارش خبرگزاری صداو سیما؛مصطفی ازگلی در مراسم بهره‌برداری از نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور (پروژه نسیم) که دیروز باحضور وزیر راه و شهرسازی برگزارشد با اشاره به اینکه حدود 3 سال پیش اولین صندوق زمین و ساختمان راه‌اندازی شد گفت: حدود 11 سال زمان برد تا این ایده اجرایی شد و امروز پس از سه سال 1000 واحد را تحت پوشش صندوق زمین و ساختمان داریم که بر اساس برنامه بانک مسکن قرار است این تعداد در سال از 1400 به 10 هزار واحد افزایش یابد.
وی افزود: با ورود بخش خصوصی احتمال افزایش این عدد به 100 هزار واحد خواهد بود.
وی با اشاره به ایجاد مانع جدید در جهت توسعه این صندوق‌ها، گفت:‌ در قانون برنامه توسعه ششم تاسیس صندوق‌ها منوط به مجوز بانک مرکزی است که یک اشتباه بوده است.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با اشاره به نوسازی بافت‌های فرسوده، تاکید کرد: در صورت همت شهرداری‌ها و آزاد کردن پلاک‌ها در این بافت‌ها، صندوق‌های مذکور بهترین مسیر برای احیای بافت‌های فرسوده است.
وی با اشاره به صحبت های اخیرا رییس‌جمهوری مبنی بر نوسازی بافت‌های فرسوده و استفاده از منابع بخش خصوصی گفت: مدل صندوق، مدل بسیار مناسبی برای جمع‌اوری سرمایه‌های بخش خصوصی و هدایت آنها به سمت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده است.
ازگلی با بیان این‌که اولین طرح زمین و ساختمان 5 سال گارانتی دارد، افزود: یونیت‌های صندوق های زمین و ساختمان که در بورس عرضه می‌شوند ابزار مالی بدهی یا مالکیتی هستند.
وی بیان کرد: از مهر 93 تا 96 در سال اول رشد قیمت مسکن در تهران صفر، در سال دوم 4.5 درصد و در سال سوم 6 درصد بود و طی سه سال اخیر این صندوق سالانه 11 تا 14 درصد بازدهی داشته است.
وی تصریح کرد: اجرای هر مدل کسب و کاری برای اولین بار مشکلات خاص خودش را دارد و قطعا در صندوق‌های بعدی این موانع برطرف خواهد شد.
وی افزود: طرح های صندوق بدلیل نظارت از کیفیت خوبی برخوردار هستند و شامل بیمه نامه تضمین کیفیت هم هستند.

 

تعداد بازدید: 653 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار