پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 11:12   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82117صفحه نخست » هوایی2شنبه، 27 آبان 1396 - 14:55
تشریح کمک های دولت در بخش مردمی و زیرساخت ها
ترابر نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه : در اولین دستور هیئت وزیران چگونگی 4 سرفصل احداث، مرمت خانه ها، تامین لوازم منزل و اسکان موقت مطرح شد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نوبخت امشب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیمادرباره تسهیلات به واحدهای آسیب دیده مسکونی شهری و روستایی براثر زلزله کرمانشاه گفت: آنچه که امروز بعد از سفر دیروز رئیس جمهور و اعضای هیئت وزیران به مناطق زلزله زده صورت گرفت می بایست بلافاصله دولت مراتب همدردی عملی خود با آسیب دیدگان زلزله را داشته باشد به همین جهت در اولین دستور هیئت وزیران چگونگی چهار سرفصل احداث، مرمت خانه ها، تامین لوازم منزل و اسکان موقت مطرح شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای احداث از دو محل قرار شد به خانو ارهای آسیب دیده کمک شود یکی از طریق تسهیلات ارزان قیمت که برآورد شده است با توجه به اینکه 11 هزار خانوار روستایی و 4500 خانوار شهری دچار آسیب شده است، قرار شد به هر خانوار روستایی 25 میلیون تومان و به هرخانوار شهری 35 میلیون تومان با سود 4 درصد اختصاص یابد. علاوه بر تسهیلات نوسازی دولت به هر خانوار روستایی 5 میلیون تومان و به هر خانوار شهر نیز 6 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می کند که سرجمع تسهیلات 659 میلیارد تومان و 281 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض است که کمک بلاعوض از خزانه و وام را از منابع بانکی پرداخت خواهیم کرد.

او افزود: همه بانک ها موظف شدند بر اساس دستور العمل رئیس کل بانک مرکزی همکاری کنند. امروز این امر در هیئت دولت تصویب شد و به آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز ابلاغ شد. دکتر سیف نیز گفتند دیروز نیز بخشنامه ها ابلاغ شده است اما اینکه باید چه مقدار و چگونه پرداخت شود امروز ابلاغ شد. به سازمان برنامه و بودجه نیز دستورالعمل پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است.

نوبخت درادامه گفت: در مصوبه هیئت وزیران درباره بدهکاران بانکی در مناطق زلزله زده نیز مشخص شد که دوسال بدهی ها امهال شد و تسریع شد که برای پرداخت وام جدید وام قبلی مد نظر نباشد. ابلاغ امروز دولت و اعلام آمادگی بانک مرکزی بر این بود که سخت گیری های قبل نباشد تا مشکلات برطرف شود. ما همه مبلغ تصویب شده یعنی 281 میلیارد تومان را تخصیص دادیم و با توجه به اینکه خزانه مبلغ را دریافت کرده در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا کارها با سرعت انجام شود.

او افزود: در زمینه ساخت وساز بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و ساز را به عهده می گیرد. مردم خودشان می توانند کار ساخت و ساز را انجام دهند و بنیاد مسکن در ارائه تسهیلات کمک خواهد کرد. او افزود: رعایت اصول فنی باید درنظر گرفته شود و رعایت شود تا ساخت و سازهای محکمی داشته باشیم. در زلزله رودبار تاکید بر شناژبندی بود و مردم اعتراض داشتند اما همه واحدهایی که شناژبندی شده بود مشکل نداشتند بنابراین مردم با نظارت بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را انجام دهند.

او افزود: خانه های 4500 خانوار شهری و 11 هزار خانوار روستایی نیاز به بازسازی دارد که قرار شد به میزان 12 میلیون تومان به صورت تسهیلات و 2 میلیون به صورت بلاعوض به خانوارهایی که نیاز به مرمت و بازسازی دارند تعلق گیرد.

نوبخت در ادامه درباره تسهیلات برای تامین لوازم ضروری نیز گفت: آنچه پیشنهاد شده بود 3 میلیون تومان برای لوازم خانگی و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض بود اما رئیس کل بانک مرکزی رقم را بالاتر بردند که قرار شد 10 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار خانوارهای زلزله زده برای تامین لوازم ضروری قرار گیرد علاوه بر آن کمک دو میلیون بلاعوض نیز اختصاص می یابد.

برای اسکان موقت نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده که بلاعوض در اختیار خانوارهای شهری و روستایی قرار خواهد گرفت تا زمانیکه ساخت و سازها انجام می شود بتوانند اسکان داشته باشند. رئیس جمهور دستور دادند که کمک ها به موقع پرداخت شود و اسکان به سرعت انجام شود.

او افزود: تمامی دستگاه ها باید کارها را زیر نظر استاندار پیگیری کنند و همین جا از زحمات کلیه افراد و نهادهایی که کمک کردند تشکر می کنم.
نوبخت گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات 15 ساله و 3 سال هم دوره مشارکت و 12 سال هم دوره اقساط خواهد بود. برای تعمیر نیز بازپرداخت هفت ساله و برای لوازم خانگی بازپرداخت ها 5 ساله خواهد بود.
او درباره خسارت به اماکن دولتی نیز گفت: باید خسارت ها به اماکن و ابنیه دولتی برآورد شود و بعد در هیئت دولت بررسی شود.

نوبخت در ادامه گفت: باید رقم به بنیاد مسکن داده شود تا پرداخت ها صورت گیرد بنابراین برای زمان دریافت تسهیلات باید بگویم که اگر وعده می دهیم باید عمل کنیم و پرداخت ها تا یک ماه آینده خواهد بود. اما عمده تمرکز روی اسکان اضطراری و کمک رسانی است.

سخنگوی دولت در ادامه افزود: امروز رئیس جمهور سه ارجاع وظیفه داشتند. اول به بنیاد مسکن بود که باید در ساخت و ساز ها نظارت داشته باشد. دوم به هلال احمر در امر کمک رسانی و مسئولیت سوم اطلاع رسانی بود که آن را فقط به عهده صدا و سیما دانستند و از مردم خواستند فقط خبرها را از رسانه ملی پیگیر باشند. از رسانه ملی که لحظه به لحظه پیگیر هستند و اطلاع رسانی به موقع دارند تشکر می کنیم.

در ادامه برنامه بازوند استاندار کرمانشاه در ارتباط تلفنی گفت: ستاد بحران امروز ساعت 6 تا 8 جلسه داد. کمک رسانی همچنان ادامه دارد. برق شهر امشب کامل وصل شده است اما آب روستاهای سرپل ذهاب 70 درصد وصل شده است که 30 درصد بقیه تا فردا وصل خواهد شد اما بقیه روستاها کامل آب وصل شده است.

او افزود: خوشبختانه تعدادی از مغازه ها هم باز شده اند و شهر روند عادی به خود می گیردفقط تعدادی چادر کم داریم که ارتش و سپاه نیز همکاری دارند تا بحث چادر برطرف شود. امروز هیئت دولت مصوبه خوبی برای اسکان داشتند که صمیمانه تشکر می کنیم. او افزود: انشاءالله از هفته آینده کار اسکان را آغاز خواهیم کرد.

او افزود: در آواربرداری سبک کوچه ها پاکسازی می شوند اما در آواربرداری کلی بنیاد مسکن باید کارها را انجام دهد تا محدوده ساخت و ساز بهم نخورد که بنیاد مسکن نیز درحال براورد نهایی است و حد و حدود ها را مشخص می کنند.

حمیدرضا جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در ارتباط تلفنی گفت: ما از ساعات ابتدایی در مناطق زلزله زده بودیم و کمک های خوبی به مناطق زلزله زده ارسال شد. با توجه به گستردگی زلزله پیش بینی کردیم که کمک ها به درستی انجام شود. مرحله اول حفظ حیات بود که انجام شده مرحله بعدی کار آبرسانی به مناطق شهری و روستایی بود که در حال انجام است. آب در سطح شبکه موجود است اما با پس لرزه هایی که شاهد هستیم آب در اکثر مناطق کدر شده است اما سعی کرده ایم آب با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد. در حال حاضر مشکل جدی تامین آب منهای کدر شدن در شهرها نداریم فقط 30 درصد روستاها مشکل تامین آب دارد که تا فردا ظهر از طریق آبرسانی سیار و با پایداری شبکه آب با کیفیت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز در ارتباط تلفنی گفت: همگام با تمام ارکان دولت شرکت برق نیز در منطقه حاضر شد که قطع برق را پیگیری کند. اولین کاری انجام شد این بود که بتوانیم شبکه را بازیابی کنیم و اقدامات خوبی انجام دادیم . صد درصد مناطق شهری در حال حاضر برق دارند و 96 درصد روستاها هم به صورت پایدار برق دارند و بقیه موارد نیز تا ظهر فردا برطرف خواهد شد و از مردم صبر و شکیبایی را آرزو داریم.

تعداد بازدید: 441 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  فرصت ها و ظرفیت های تجارت و سرمایه گذاری در گرجستان
  چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار