دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 21:09   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 81580صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 24 مهر 1396 - 14:29
تاسی به سیره و گفتار امام سجاد(ع) بهترین راه اصلاح سبک زندگی است
ترابر نیوز: محقق و کارشناس حوزوی گفت: بی شک یکی از بهترین راه ها برای اصلاح سبک زندگی ، تاسی به سیره و گفتار نورانی ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت سجاد(ع) است.
  
ترابر نیوز:
حجت الاسلام نورموسوی
 

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نورموسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام زین العابدین(ع) با اشاره به شخصیت معنوی این امام همام ابراز داشت: هر انسان دارای دو شخصیت است که شامل شخصیت حقیقی و شخصیت حقوقی می شود و در این بین آنچه که مهم است شخصیت حقیقی افراد است.

وی افزود: هرگاه در جامعه‌ای شخصیت حقوقی حاکم شود آن جامعه به فنا خواهد رفت؛ چه آن که حقیقتاً شخصیت امام حسین (ع) یک شخصیت حقیقی است و ما در روایت داریم که "سید القوم خادمهم."

وی اضافه کرد: برخلاف شخصیت حقوقی که در آن خطا زیاد است، در شخصیت حقیقی خبری از کبر و غرور نیست؛ به این دلیل که مشاهده می کنیم شخص دارای ثروت  به خاطر ثروتش مغرور می شود؛ مال و منال دارد و به خاطر آن تکبر می‌کند؛ نه به خاطر شخصیت حقیقی اش.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه با بیان این که امام سجاد(ع) در اوج مظلومیت و فشار حکام بنی امیه توانست مردم را با درس های مهم مکتب و دانشگاه سیدالشهدا(ع) آشنا کند، گفت: انسان‌هایی که شخصیت حقیقی دارند خودشان را فدای جامعه می‌کنند تا جامعه زنده باشد، همچون سیدالشهدا(ع) که همه چیزش را در راه خدا فدا کرد تا دین و آئین جدش رسول خدا(ص) باقی بماند و حال آن که شخصیت‌های حقوقی، دیگران را فدا می‌کنند تا خودشان زنده بمانند و این مسأله یکی از تفاوت های شخص حقیقی با شخص حقوقی است.

وی یادآور شد: حضرت صادق (ع) می فرمایند که جدم امام سجاد(ع) خطاهای غلامان و کنیزها را می‌نوشت و وقتی خطا می‌کردند آنها را تنبیه نمی‌کرد؛ بلکه تربیت می‌کرد؛ این در حالی است که متأسفانه برخی از ما یاد گرفته ایم اگر کسی کوچکترین خطایی کرد بلافاصله با او برخورد ‌کنیم و این برخورد بلافاصله معنی‌اش آن است که به او مجال ندادیم، شاید اگر مجال می‌دادیم خودش را درست و اصلاح می‌کرد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: شهادت امام سجاد(ع) بهانه است که ما زندگی این امام را ورق بزنیم و مطالعه بکنیم تا بدانیم که این امام ما در زندگی چه کرده که از ایشان به عنوان رهبر و پیشوای خود یاد بگیریم و سبک زندگی مان را بر اساس آموزه های حضرت و دیگر ائمه هدی(ع) اصلاح کنیم.

وی گفت: گفتار نورانی حضرت، سیره و رفتار ایشان همه اش برای ما بزرگترین درس است که راه سعادت را بپیماییم و با زندگی خوب در این دنیا، زمینه عاقبت به خیری خود در برزخ و قیامت را فراهم کنیم.

 

تعداد بازدید: 331 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار