صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 23:50   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 81001صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 2 شهریور 1396 - 15:50
دیوار مرزی ترکیه-ایران وضعیت معیشت مرزنشینان را سخت‌تر می‌کند
ترابر نیوز: مدیرعامل مرزنشینان آذربایجان‌غربی معتقد است پس از اتمام احداث دیوار مرزی ترکیه-ایران چهره‌های جدیدی بر راس امور واردات و صادرات ظهور می‌کنند تا عرصه را برای مرزنشینان تنگ‌تر کنند.
  
ترابر نیوز:

حسین پاد، مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرزنشینان استان آذربایجان غربی با اشاره به ساخت دیواری که کشور ترکیه قصد دارد در مرز مشترک خود با ایران احداث کند به ایلنا می‌گوید: ساخت این دیوار نه‌تنها روابط اقتصادی مرزنشینان را کاملا قطع خواهد کرد بلکه باعث قطع ارتباط اقوامی می‌شود که در مرز‌های دو کشور زندگی می‌کنند.

او ادامه می‌دهند: مرزنشینان به دلیل بالا بودن مالیات‌ها و افرادی که در مرزها فعالیت خود را به نام مرزنشینان تمام می‌کنند برای امرار معاش به صورت دستی اجناس و همچنین سوخت را بین دو کشور جابه‌جا می‌کنند تا با حداقل درآمد بتوانند به وضعیت نابسامان زندگی خود رسیدگی کنند.

مدیرعامل تعاونی صیادان آ.غربی اضافه می‌کند: نگرانی‌های مرزنشینان بعد از اتمام دیوار مرزی در این خصوص است که چهره‌های جدیدی بر راس امور واردات و صادرات ظهور می‌کنند تا عرصه را برای آنها تنگ کنند.

وی درخصوص مشکلات اجتماعی که می‌تواند برای مرزنشینان به وجود بیاید، خاطرنشان می‌کند: بسیاری از مرزنشینان به دلیل شرایط منطقه‌ای و نزدیکی فرهنگ‌ها اقوامی در دو طرف مرز دارند و برای دیدن آنها از مرز عبور می‌کنند ولی این دیوار بین‌ آنها جدایی ایجاد می‌کند.

پاد در پایان می‌گوید: بارها با نامه‌نگاری‌ها صدای مرزنشینان را به گوش مسئولان رساندیم. مرزنشینان وضعیت معیشتی نامناسبی دارند و برای ادامه زندگی به قانونی جهت عدم پرداخت مالیات احتیاج دارند ولی هنوز هیچ اقدامی در جهت رفاه حال آنها صورت نگرفته است.

تعداد بازدید: 794 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1396/6/4 - 08:02 |     0     0     |
وضع مرز نشینان چندان خراب هم نیست !!! داخل کشور بیشتر روستاهایی که کشت و کار و وضعیت بسیار بهتری نسبت به مرزنشینها داشتند همه بعلت وضع نابسامان معیشتی خالی از سکنه شده و روستائیان به امید لقمه ای نان به حاشیه شهرها هجوم اورده اند . حال با احترام به اکثریت مرزنشینان غیور ، چرا بقول مدیر محترم با اینهمه اجحاف در حق عده ای از انها این مهاجرت برای یک لقمه نان اتفاق نیفتاده ؟ چون در مرز در حال حاضر نان 10 لقمه است البته برای عده ای که تشکیلات دارند . و منسجم هستند . پس نمی صرفد. من خودم کاملآ به این موضوع اشراف دارم چون به عنوان کارمند مامور دولت سالها در این مناطق بوده ام و خدمت کرده ام و از درون اشنایی دارم . لطفا درخواستتان را بگویید و مضلوم نمایی نکنید .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار