پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 04:16   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 80706صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 19 مرداد 1396 - 15:10
کلنگ ایستگاه راه‌آهن "خسروی" زودتر زده شود
ترابر نیوز: فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت: تقاضا داریم زمانی که از راه‌آهن کرمانشاه بهره‌برداری رسمی می‌شود، کلنگ ایستگاه راه آهن خسروی هم زده شود.
  
ترابر نیوز:

راه‌آهن

به گزارش ایسنا، فرامرز اکبری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که امروز (18 مرداد) برگزار شد، بر لزوم اجرای سریع‌تر راه آهن کرمانشاه تا خسروی تاکید کرد و افزود: تقاضا داریم در مراسمی که بهره‌برداری رسمی از راه آهن انجام می‌شود، کلنگ ایستگاه خسروی هم زده شود که این کار آهنگ اجرای بخش دوم پروژه را تند می‌کند.

وی در ادامه خواستار تعامل بیشتر با فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و مسئولان استان‌های مختلف عراق به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجارت استان شد.

به گفته فرماندار قصرشیرین، بسیاری از مشکلاتی که در خصوص تجارت بین کرمانشاه و عراق وجود دارد از طریق این رایزنی‌های محلی قابل حل است.

اکبری خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید بیشتر روی آن تمرکز کنیم توریسم سلامت است که می‌توانیم به این منظور روادید افرادی را که به قصد درمان از عراق به کرمانشاه می‌آیند رایگان کنیم.

وی یادآور شد: در کنار این اقدامات، باید زیرساخت‌های درمانی نیز در قصرشیرین و مناطق مرزی بیش از پیش گسترش یابد.

در ادامه داریوش پناهی دبیرکل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه هم به تحلیلی از وضعیت تجارت با کشور عراق پرداخت و گفت: بنا به دلایل مختلفی واردات کشور عراق تا 36 درصد کاهش پیدا کرده است که جنگ از مهمترین این دلایل است.

وی، کاهش قیمت نفت و درآمد حاصل از آن،کاهش درآمد دولت و مردم عراق، وضع تعرفه‌های سنگین در مرزها و ... را از جمله دلایل کاهش واردات عراق برشمرد.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه عراق برای برخی از کالاها از جمله سیمان ایران تا صد درصد تعرفه واردات قرار داده است، عنوان کرد: اخیرا محدودیت‌هایی هم در واردات برخی از کالاهای کشاورزی اعمال شده است.

وی با اشاره به برخی راهکارها که باعث افزایش صادرات به عراق خواهد شد، گفت: در همین راستا قرار است دو هلدینگ و کنسرسیوم صادراتی در حوزه مواد غذایی و محصولات کشاورزی و همچنین مصالح ساختمانی و صنایع وابسته به آن در کرمانشاه ایجاد شود.

پناهی برقراری دوباره مشوق‌ها و یارانه‌های صادراتی، داشتن برنامه مدون برای ورود به بازار عراق، ایجاد پست قرنطیه در مرز خسروی برای صادرات محصولات شیلات به عراق، اعزام و پذیرش‌ هیات‌های تجاری و تخصیص 250 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های مرزی را از دیگر راه‌های کمک به توسعه صادرات استان برشمرد.

وی در پایان از سهم 16 تا 18 درصدی ایران از بازار عراق هم یاد کرد و افزود: در سال 2015 واردات عراق 31 میلیارد دلار و سهم ایران شش میلیارد دلار بوده است.
انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 427 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار