دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 20:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 80349صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلشنبه، 31 تیر 1396 - 15:22
کار ریل گذاری راه آهن کرمانشاه تا پایان دولت یازدهم به اتمام می رسد
ترابر نیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 17 کیلومتر از کار ریل گذاری راه آهن کرمانشاه باقی مانده گفت: تا پایان دولت یازدهم و قبل از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری کار ریل گذاری این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز جمعه به همراه استاندار کرمانشاه از نزدیک از روند ساخت ایستگاه راه آهن کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: طی پنج ماه گذشته 110 کیلومتر در محور راه آهن فیروزان – کرمانشاه ریل گذاری شده که در تاریخ ریل گذاری کشور بی سابقه است.
وی با بیان اینکه در کشور سالیانه به طور متوسط 210 کیلومتر ریل گذاری انجام می شود، اظهار داشت: طی پنج ماه گذشته سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن کرمانشاه تخصیص داده شد که معادل یک پنجم کل هزینه این پروژه است.
خادمی با بیان اینکه 97 درصد زیرساخت های راه آهن کرمانشاه انجام شده گفت:‌ 20 درصد از مرحله ریل گذاری این پروژه که بیشتر در قسمت داخل تونل ها است باقی مانده که با تصمیمی که هفته گذشته مبنی بر وارد کردن سیستم های مکانیزه جدید گرفته شد، این کار سخت و مهم بزودی به پایان می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از مردم کرمانشاه و کشور بابت تاخیر در انجام این پروژه عذرخواهی کرد و گفت: در کشور در پنج محور رشت، همدان، تبریز و ارومیه در حال ریل گذاری هستیم و کارخانه های کشور با وجودی که سه شیف کار می کنند اما از نظر تامین ادوات گاهی دچار کندی و تاخیر می شویم.
خادمی گفت: با پایان ریل گذاری راه آهن کرمانشاه چند ماه فرصت لازم است تا راه آهن کرمانشاه آماده مسافرگیری شود.
وی در پایان گفت: به طور قطع تا پایان سال مردم استان کرمانشاه می توانند با قطار به اقصی نقاط کشور سفر کنند.

** راه آهن کرمانشاه یقینا فرصت خوبی برای توسعه استان محروم کرمانشاه است
استاندار کرمانشاه نیز در حاشیه بازدید ایستگاه راه آهن کرمانشاه گفت: ایستگاه راه آهن کرمانشاه به عنوان یکی از عظیم ترین ایستگاه های کشور با 83 هکتار وسعت و 36 هزار متر مربع زیربنا، تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته است.
اسداله رازانی افزود: طرح راه آهن کرمانشاه مانند جاده های استان یک طرح زیرساختی است که می تواند به توسعه و کاهش بیکاری استان کمک زیادی کند.
وی یکی از مزیت های اقتصادی راه آهن را جابجایی آسان گردشگر و مسافر، حمل و نقل بار و توسعه سرمایه گذاری در استان و استان های همجوار دانست.
استاندار کرمانشاه در خصوص تغییر زمان های اعلام شده برای افتتاح این پروژه گفت: در پنج ماه گذشته هرگز این پروژه تعطیل یا دچار رکود نبوده اما عظمت و وسعت انجام کار، گاهی اوقات نبود ادوات لازم برای پشتیبانی در کنار بارش باران باعث تاخیر یا کندی کار شده و در نهایت تاخیر در افتتاح این پروژه در زمان مقرر شده است.
رازانی همچنین از انجام 20 درصدی زیرساخت طرح راه آهن کرمانشاه به خسروی خبر داد و گفت: انشاالله پس از اتمام راه آهن کرمانشاه، راه آهن کرمانشاه به خسروی نیز کلید خواهد خورد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت یکی از استان های کم برخوردار کشور است
 

 

 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 374 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار