دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 18:01   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 76507صفحه نخست » هوایی2شنبه، 20 آذر 1395 - 14:30
لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت
ترابر نیوز: معاون آموزشی و پژوهشی وزیر صنعت بر لزوم ارتباط دانشگاه ها و صنعت تاکید کرد و گفت: در حال تقویت شرکت های دانش بنیان صنعتی هستیم.
  
ترابر نیوز:
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رمضانعلی صادق زاده  در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره پلت فرم خودروی طراحی شده در دانشگاه علم و صنعت افزود: قرار بود مبلغ حمایت از این طرح 100 میلیارد تومان باشد امّا به علت محدودیت بودجه، رقم حمایت بسیار کمتر شد.
وی افزود: این نمونه آزمایشگاهی و نیمه صنعتی طراحی اتومبیل که در این دانشگاه انجام شده است جای تقدیر دارد امّا اینکه آیا ویژگی های تولید انبوه را داشته باشد، خودروسازان بزرگ باید به آن توجه کنند تا با کیفیت و قیمت مطلوب و صادراتی به تولید انبوه برسد.
صادق زاده گفت: یکی از وظایفی که در ستاد وزارت صنعت ،معدن و تجارت داریم این است که دستاوردهای پژوهشی به ویژه پژوهش های کاربردی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را به نیازهای صنعتی وصل کنیم و در این راستا در حال تشویق و تقویت دانش بنیان صنعتی هستیم.
وی ادامه داد: مذکراتی برای پلت فورم طراحی شده توسط دانشگاه علم و صنعت صورت گرفته امّا هنوز نهایی نشده است.
معاون آموزشی و پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در فرآیند های انتقال فناوری و دانش بنیان فنّی از ظرفیت هایی که در خارج از کشور وجود دارد به ویژه ایرانیان متخصص دانشگاهی و صنعتی خارج از کشور و تجارب آن ها استفاده می کنیم و از آن ها برای شرکت در کارگاه های آموزشی داخل کشور دعوت می کنیم.
صادق زاده افزود: هفته آینده که هفته پژوهش است جشنواره مربوط به دستاوردهای تحقیق و توسعه برگزار می شود و در قالب نمایشگاهی از شرکت های خارجی که ایرانیان مقیم خارج در آن فعالند دعوت کردیم تا در این نمایشگاه شرکت کنند. 
وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه های کاربردی داخل به وسیله نخبه های کشور انجام می شود و آن ها هم در این نمایشگاه شرکت می کنند.
تعداد بازدید: 825 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار