صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 16:33   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 76340صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل چهارشنبه، 3 آذر 1395 - 20:36
کاهش 51 درصدی گود برداری های غیر اصولی در تهران
کاهش 51 درصدی گود برداری های غیر اصولی در تهران ترابر نیوز: در سه سال 25 هزار بازدید گود در شهر تهران صورت گرفت وباعث کاهش 51 درصدی گودبرداری های غیراصولی شد .
  
ترابر نیوز:
کاهش 51 درصدی گود برداری های غیر اصولی در تهرانمهدی روانشادنیا با اشاره به تشدید بازرسی ها در گودبرداری گفت: در سه سال 25 هزار بازدید گود در شهر تهران صورت گرفت وباعث کاهش 51 درصدی گودبرداری های غیراصولی شد .

وی با اشاره به اینکه در کشوربانک اطلاعاتی دقیقی درباره عمر مفید ساختمانها نداریم ، گفت :متغیر بودن ضوابط شهرسازی و اجازه ساخت و افزایش طبقات واحدها باعث می شود ساختمانی که هنوز عمر فیزیکی ان تمام نشده است ، تخریب شود که این امر باعث  افزایش ارزش اقتصادی فردی اما به ضرر اقتصاد کشور می شود.

عضو نظام مهندسی استان تهران گفت : زنجیره ساخت و ساز در کشور ایرادهای بسیاری دارد به طور مثال در استفاده از مصالح ساختمانی ، استاندارد اجباری نداریم و در جاهایی هم که وجود دارد از استانداردها استفاده نمی شود.
 
وی با بیان اینکه در تهران 600 تولید کننده تیرچه وجود دارد ، تاکید کرد: کمتر از 50 تولید کننده دارای استاندارد از سازمان استاندارد هستند و اغلب سازندگان در استان تهران از تیرچه های فاقد استاندارد استفاده می کنند.
 
روانشادنیا افزود: در مبحث 22 مقررات ملی صلاحیت نگهداری ساختمانها وجود دارد اما اجرایی نمی شود و این درحالی است که گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی در حوزه تعمیرات ساختمان وجود دارد.
 
وی افزود: حتی اگر ساختمانی با کیفیت مناسب طراحی و ساخته شود به دلیل رعایت نکردن فرایند نگهداری ، عمر مفید ساختمان کاهش می یابد.
 
روانشادنیا تصریح کرد: در بخش تاسیسات ، معماری و سازه ؛ برغم اینکه باید فرآیند نگهداری انجام شود باید بازرسی های دوره ای نیز صورت گیرد که هیچکدام از فرایندها انجام نمی شود.
 
 
 ساختمانهای در حال بهره برداری ، عامل مهم اتش سوزی در تهران
 
 عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در شهر تهران روزانه 300 آتش سوزی اتفاق می افتد که بخش عمده ان مربوط به کیفیت ساخت و بهره برداری از ساختمانها بر می گردد.
 

مهدی روانشادنیا با اشاره به اینکه کیفیت ساخت و نگهداری در کاهش آتش سوزی ها تاثیرگذار است ، گفت : در بافت شهری عمر مفید و نوع بهره برداری از ساختمانها باعث کاهش حریق می شود و در شهر تهران 300 مورد اتش سوزی در سال صورت می گیرد که بخش مهم آن مربوط به ساختمانهای در حال بهره برداری است.


وی تصریح کرد: پارسال 78 درصد ساخت و سازها ی صورت گرفته در تهران برای ساختمانهای کمتر از 1500 مترمربع بوده و از نظر زیربنا 43 درصد کل کارها مربوط به کارهای زیر 1500 مترمربع بوده و 64 درصد ساختمانهایی که در سال 94 در شهر تهران پروانه گرفته کمتر از 5 طبقه است.
 
در 12.8 میلیون مترمربع مجوز زیربنای صادر شده عمده کارها مربوط به ساختمانهای با متراژ کم است و مجری ذیصلاح هم اجرا نکرده و به صورت تک ناظر است.
 
روانشادنیا افزود : باید حداقل 5 ناظر از جمله معماری ، عمران، مکانیک و برق در همه ساختمانها در تهران حضور داشته باشد اما در تهران ساختمانهای پایین تر از 1500 متر با حضور یک ناظر ساخته می شود.
 
وی ادامه داد : در کل کشور متوسط متراژ زیربنا ، 566 متر مربع ودر تهران 1160 مترمربع است که به دلیل ریزدانگی پلاک های ثبتی در کل شهر است.
 
روانشادنیا با بیان اینکه بین ارائه خدمات حرفه ای و کیفیت ساخت ارتباط مستقیم وجود دارد ، تصریح کرد : ساختمان در متراژ پایین برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد بنابر این از خدمات استفاده نمی کند و کیفیت را پایین می اورد.

روانشادنیا تاکید کرد : در کل کشور حدود 120 میلیارد دلار سالانه انرژی مصرف می کنیم که از این حدود 40 میلیارد دلار در بخش ساختمان مصرف می شود ، عدد قابل توجهی است تا در حوزه بهره برداری برنامه ریزی جدی داشته باشیم.


وی افزود : باید به سمت ساخت ساختمان های سبز برویم تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم .

 

خبرگزاری صدا و سیما

تعداد بازدید: 1166 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار