پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 04:36   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 73418صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلشنبه، 2 مرداد 1395 - 13:11
فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی چالش‌ پیش‌روی ارتقای صنعت هوایی
ترابر نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را مثبت ارزیابی کرده است و گفته است: امیدوارم با تصویب این قانون به سمت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی حرکت کنیم.
  
ترابر نیوز:

مهرداد بائوج لاهوتی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد لاهوتی با اشاره به  تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفته است: نمایندگان مردم با اکثریت آرا، این قانون را مجدداد بررسی و به تصویب رساندند. شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درآمد هزینه‌ای است و از محل درآمدهای خود برای خدمات‌دهی و نوسازی سامانه‌های ناوبری استفاده می‌کند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه برای ارتقای صنعت هوانوردی کشور باید تعامل ایرلاین‌ها با شرکت فرودگاه‌ها افزایش یابد، گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور یکی از چالش‌های پیش‌روی ارتقای صنعت هوایی است، در عین حال باید نوسازی تجهیزات فرودگاهی مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی با بیان اینکه اکثر فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند، گفت: امیدواریم با تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها، در جهت سوددهی فرودگاه‌ها و ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی حرکت کنیم.

اردیبهشت ماه امسال بود که طرح قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا ۱۰۰ درصد درآمد این شرکت صرف نوسازی سامانه‌های ناوبری هوایی و توسعه فرودگاهی کشور شود؛ قانونی که به خودی خود یک قانون مترقی ویژه یک صنعت فوق‌تخصصی محسوب می‌شود.

در همین راستا، نمایندگان در نشست علنی روز (۳۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه توسعه کشور جهت تأمین نظر شورای نگهبان، ماده ۳۶ این لایحه را با ۱۷۲ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند که بر اساس آن صددرصد از درآمدهای شرکت‌های فرودگاهی از جمله شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای اجرای مأموریت‌های این شرکت به ویژه نوسازی سامانه ناوبری اختصاص می‌یابد.

 

تعداد بازدید: 1769 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار