پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 04:30   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 73394صفحه نخست » هوایی2جمعه، 1 مرداد 1395 - 14:50
اکثریت زنان کشور طرفدار حجاب هستند
ترابر نیوز: آیت الله مکارم شیرازی خواستار توجه دولت به موضوع مهم حجاب شد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه پنج شنبه در مراسم سخنرانی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اسلام دارای جامعیت است، این بدان معنا است که تمامی نیازهای بشر اعم از مادی، معنوی، فردی و اجتماعی به طور اصولی در اسلام منعکس شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در امر قضاوت قاضی باید قاطعیت داشته باشد، افزود: مسأله رشوه خواری بلای بزرگ دنیای امروز است، از بان‌کی‌مون گرفته تا رئیس جمهور آمریکا اهل رشوه هستند، به عنوان مثال زمانی که دبیر کل سازمان ملل اسم عربستان سعودی را به عنوان رژیم کودک کش برد آنگاه عربستان در جواب گفت حق و حسابتان را قطع می‌کنیم و سریعاً اسم عربستان در مقابل این حرکت از لیست خارج شد.
 
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه به نام‌های مختلف همانند هدیه و حق عمل رشوه می‌دهند، تاکید کرد: البته اکثریت کارمندان ما پاک هستند اما متاسفانه موضوع رشوه به مانند یک موریانه دارد نفوذ می‌کند وهمین کارها را بهم می زند.
 
وی یادآور شد: دنیایی که در آن رشوه وجود دارد، حق و عدالت در آن معنایی ندارد، به عنوان مثال عربستان سعودی چنین کاری را دارد می‌کند و در جده کشورهای اسلامی را جمع کرده و می‌گوید ایران را محکوم کنید، آن هم ایرانی که در خط اصلی مبارزه با تکفیری‌ها است را تروریست می‌خوانند.
 
مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری راهیپمایی ها و هفته حجاب، تبیین کرد: این راهپیمایی‌ها و هفته حجابی که برگزار شد نشان داد اکثریت قاطع زنان این کشور طرفدار حجاب هستند و یک اقلیتی اگر طرفدار نیستند باید خود را تطبیق بدهند.
 
وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و گسترش آن در جامعه دولت ابتدا باید از خود شروع کرده و ادارات، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نهادهای دولتی هم این موضوع را دنبال کنند تا چهره جامع عوض شود.   
 
این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: سؤال این است که چقدر باید بگوییم حجاب فقط یک حکم شرعی نیست؟ حجاب آثار زیادی در جامعه دارد و اگر نباشد مفاسد افزایش پیدا می‌کند، امیدواریم دولت محترم مسأله حجاب را جدی بگیرد و آن را ساده تصور نکند و بدانند مملکت خواهان حجاب هستند و افراد بی بند و بار هم باید خود را با این تطبیق بدهند.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 1323 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار