سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 14:01   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 70662صفحه نخست » هوایی2شنبه، 18 اردیبهشت 1395 - 13:27
جان باختن 120 نفر در حوادث مربوط به سقوط آسانسور
ترابر نیوز: رئیس اتحادیه آسانسور ، تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی از جان باختن 120 نفر در اثر سقوط آسانسور در سال های اخیر در کشور خبر داد.
  
ترابر نیوز:
علی اکبر ایلخانی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما علت بالا بودن آمار مرگ و میر در آسانسورها را بی توجهی به نکات ایمنی در نصب این وسیله مورد نیاز ساختمان های بلندمرتبه و غیراستاندارد بودن 70 درصد قطعات به کارگرفته شده در آسانسور دانست .
 
وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مجوز برگزاری دوره های مهارتی را برای اتحادیه آسانسور صادر کرده است از افتتاح خانه مهارت آسانسور در این اتحادیه خبر داد و گفت: بزودی تمام نصاب ها و تعمیرکاران آسانسور تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار می گیرند .
 
ایلخانی از اینکه هیچ کدام از نصاب های آسانسور آموزش های فنی و حرفه ای را طی نکرده اند ابراز تاسف کرد و افزود: از این پس داشتن گواهینامه مهارت حرفه ای برای کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند ضروری است.
 
وی با بیان اینکه نصب آسانسور بر اساس قانون برعهده شرکت های طراحی و مونتاژ و تایید آن نیز منوط به داشتن مهر این شرکت هاست از فعالیت های غیرقانونی برخی از این شرکت ها پرده برداشت و گفت: ظاهرا در قراردادهای نصب آسانسور با پیمانکاران ساختمانی ، این نصاب ها هستند که همواره از شرکت های طراحی و مونتاژ پیشی می گیرند .
 
ایلخانی مهمترین فعالیت کنونی برخی از شرکت های طراحی و مونتاژ را فروش مهر به نصاب های آسانسور دانست و تاکید کرد : این رویه غیرقانونی است و وزارت صنعت معدن و تجارت نیز باید با آنها برخورد کند .
 
وی با اشاره به اینکه داشتن استاندارد برای نصاب در زمان پایان کار شهرداری مورد نیاز است، افزود : درشرایط کنونی نصاب اسانسور قرارداد می بندد جنس هم می خرد و زمانی که کار به مرحله پایانی می رسد با پرداخت مبلغی مهر را از شرکت های طراحی و مونتاژ خریداری می کند .
 

رئیس اتحادیه اسانسور از اینکه نظارت برعملکرد این شرکت ها هم اکنون برعهده سندیکاست و به صورت کامل دراختیار اتحادیه نیست انتقاد کرد و افزود : سندیکاها چون انجمن هستند نباید در کارهای صنفی و حقوقی دخالت کنند .

تعداد بازدید: 1731 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار