پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 02:07   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 70611صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلپنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 - 13:10
همکاری تزانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان توسعه می یابد
ترابر نیوز: منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: با راه اندازی کامل پایانه جدید مرزی پلدشت همکاری های تزانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش خواهد یافت .
  
ترابر نیوز:

پایانه جدید مرزی پلدشت همزمان با شب عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان، محسن پاک آئین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و تعدادی از مسئولین کشوری و استانی و میهمانان خارجی افتتاح شد.
سرکنسول کشورمان در نخجوان در خصوص این پایانه گفت: با توجه به وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانی در استان آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان، پایانه مرزی پلدشت به عنوان دروازه ورود آذربایجان غربی به جمهوری آذربایجان و یکی از چهار مرز گمرکی ایران و جمهوری آذربایجان نقش مهمی در توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی و به خصوص همکاری های تزانزیتی با جمهوری خود مختار نخجوان دارد.
وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 91 در زمینی به مساحت 18 هکتار آغاز و با صرف هزینه ای 250 میلیارد ریالی به پایان رسید.
منصور آیرم اضافه کرد: فاز اول این پروژه افتتاح شد و طی آن ساختمان اداری، سالن تجاری و مسافری با امکانات مدرن مورد بهره برداری قرار گرفت و با تعریف رویه های مختلف گمرکی در این پایانه ظرفیت خدمات رسانی این پایانه در آینده افزایش خواهد یافت و زمینه مناسبی برای گسترش همکاریهای تزانزیتی ایران و نخجوان فراهم می شود.
آیرم اظهار داشت: طرح ایجاد جاده تزانزیتی پلدشت- نخجوان – صدرک ( پایانه مرزی در نخجوان) برای اتصال مسیر ترانزیتی ایران به ترکیه توسط مسئولین ذیربط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خود مختار نخجوان در حال بررسی است و در صورت ایجاد زیرساخت های فنی لازم امکان انتقال بخشی از تراقیک کامیون های حمل بار از گمرک بازرگان به مسیرصدرک- نخجوان و پلدشت فراهم خواهد شد که می تواند نقش مهمی در توسعه همکاری های ترانزیتی و رشد و شکوفایی راه های مرزی این مسیر ایفا کند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو نیز از جمله ظرفیت های استان آذربایجان غربی محسوب می شود که دارای 130 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری خود مختار نخجوان است و با بهره برداری کامل از پایانه مرزی پلدشت امکانات زیادی برای توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو جانبه فراهم خواهد شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: حضور واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان در راس هیاتی متشکل از مقامات عالیرتبه سیاسی، گمرکی و مرزبانی این جمهوری نشانه مناسبات دوستانه و صمیمانه ایران و نخجوان و اهمیت این پایانه مرزی در روابط دو جانبه می باشد.
وی در پایان به اولویت های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برای توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری، اشاره کرد و از سفر هیات فعالان اقتصادی و بازرگانی استان آذربایجان غربی به جمهوری خود مختار نخجوان برای بررسی راهکارهای توسعه همکاریهای اقتصادی خبر داد.
 

 

 

ایرنا

تعداد بازدید: 1709 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار