صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:50   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 70578صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلچهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 - 12:59
جمهوریخواهان: بوئینگ به ایران هواپیما نفروشد
ترابر نیوز: تارنمای شبکه خبری فاکس نیوز خبر داد که سه نفر از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا به مدیر عامل شرکت بوئینگ نامه ای نوشته و از او خواستند تا به ایران هواپیمای مسافربری نفروشد.
  
ترابر نیوز:

به گزراش ایرنا ، فاکس نیوز سه شنبه شب نوشت که 'پیتر روسکام، باب دولد و رندی هالتگرن 'در نامه خود مدعی شدند که نگران هستند قرارداد بوئینگ و ایران منجر به تقویت 'بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان' شده و هواپیماهای مسافربری به 'نظامی' تبدیل شوند.
این سه عضو کنگره از ایالت ایلینویز آمریکا در نامه خود مدعی پشتیبانی مالی ایران از تروریسم شده و ایران را متهم می کنند که در گذشته از هواپیماهای مسافربری برای ارسال تسلیحاتی مانند راکت و موشک به گروههای 'تروریستی' استفاده کرده است.
روساکم، دالد و هولتگرن سه نماینده افراطی جمهوریخواه کنگره آمریکا در نامه شدید اللحن خود از دنیس مولنبرگ مدیر عامل شرکت بوئینگ درخواست کردند تا این شرکت از توافق با ایران و تجهیز این کشور به هواپیماهای مسافربری و دیگر خدمات صرف نظر کند.
«مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی چندی پیش خبر داد که نمایندگان شرکت بوئینگ به ایران آمدند و با شرکت های هواپیمایی ایران نشست دو روزه ای برگزار کردند. وی گفت: در این نشست با طرح مسایل و مشکلات مربوط به پشتیبانی از هواپیماهای بوئینگ موجود، این شرکت قول داد مجوز لازم برای توسعه همکاری خود را با شرکت های ایرانی از وزارت خزانه داری امریکایی اخذ کند.
این ادعا در حالی مطرح می شود که آمریکا همواره با حمایت از گروههای تروریستی در منطقه سبب جنگ افروزی در منطقه شده و با ارائه کمک های مستمر نظامی- تسلیحاتی و مالی مستقیم به رژیم صهیونیستی، این رژیم را آشکارا در کشتار مردم بیگناه فلسطین حمایت می کند.
آمریکا فقط سالانه سه میلیارد دلار کمک بلاعوض تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی دارد. علاوه براین آمریکا از سال 1949 تاکنون 115 میلیارد دلار بابت کمک به برنامه های نظامی رژیم صهیونیستی هزینه کرده است.
بسیاری از نمایندگان آمریکا در طرح و اقدام های مختلف ضد ایرانی درصدد هستند تا مانع از گسترش روابط اقتصادی ایران با شرکت های بزرگ اقتصادی در جهان شوند.
به گزارش فاکس نیوز ؛ 'پیتر روسکام روزهای گذشته با رسانه های اروپایی مصاحبه هایی انجام داد تا ایرباس را نیز وادار سازد که از قرارداد 25 میلیارد دلاری فروش 118 هواپیمای مسافربری به ایران چشم پوشی نماید. وی همچنین جمعه گذشته الحاقیه قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) را به کنگره تقدیم کرد که در آن پنتاگون از اعطای پروژه های خود به شخصیت های حقوقی که با ایران مراوده داشته باشند ممنوع می شود.'
 

 

 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 900 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار