جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:48   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 70429صفحه نخست » هوایی2جمعه، 10 اردیبهشت 1395 - 23:56
تقویت تولید ملی، مهم ترین اصل در اقتصاد مقاومتی است
ترابر نیوز: عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تقویت تولید ملی و برداشتن موانع فراروی این امر را مهم ترین اصل در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
  
ترابر نیوز:

تولید ملی

 

حجت الاسلام محمود عیسوی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال جدید این امیدواری به طور جدی وجود دارد که مسئولان و سیاست گذاران در عمل و اقدام به حمایت از تولید ملی بپردازند چرا که بدون تقویت تولید ملی ما به اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

وی افزود: متاسفانه در وضع کنونی بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی کشور با حداقل ظرفیت به فعالیت می پردازند و گروهی دیگر نیز در سال های اخیر عملاً تعطیل شده اند که باید ضمن شناسایی علت مشکلات آن ها به تقویت و احیای تولید ملی در عرصه های گوناگون همت گماشت.

این اقتصاددان حوزوی همچنین بیان داشت: از سویی دیگر می بایست نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری در اقتصاد ما طوری باشد که چه در شرایط تحریم و چه پساتحریم بهترین نتیجه و دستاورد را داشته باشیم و نباید هم در بحث تصمیم گیری چندصدایی و اختلاف در بین مسئولان تراز اول دولت وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند تکیه بر اقتصاد مقاومتی و الزامات و مولفه های آن راه مقابله با تنگناها و فشارهای اقتصادی است و بی شک اگرما بر اساس نگرش مبتنی بر ارزش های اسلامی حرکت کنیم با برنامه ریزی میان مدت از وضع نامطلوب فعلی خارج شده و با تکیه بر درون و همچنین مساعد شدن شرایط بیرونی ، شاهد حل مشکلات خواهیم بود.

تعداد بازدید: 599 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار