پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 23:59   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 68544صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 18 بهمن 1394 - 12:29
مزایای برقی‌کردن مسیر تهران-مشهد
ترابر نیوز: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با برشمردن مزایای برقی‌سازی راه‌آهن مشهد-تهران٬ گفت: کاهش زمان سیر به کمتر از ۶ ساعت٬ ارتقای ظرفیت حمل بار به ۱۰ میلیون تن در سال و صرفه‌جویی ۶۲۶ میلیون لیتر سوخت در سال از جمله این مزایای پروژه هستند.
  
ترابر نیوز:

مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن مشهد - تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محسن پورسیدآقایی دیروز شنبه ۱۷ بهمن در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد-تهران و افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی هوشمندسازی قطارها و توسعه ایستگاه راه‌آهن مشهد گفت: طرح برقی‌سازی قطار مشهد ـ تهران طرحی است که از سال ۵۶ در دست بررسی بوده و بنا به دلایلی لغو شد و امروز عملیات اجرایی آن با قدرت از سر گرفته خواهد شد.

وی مجموعه‌ای از اقدامات را موجب تأمین مالی پروژه دانست و ادامه داد: کار تأمین مالی پروژه برقی کردن قطار مشهد ـ تهران با مجموعه‌ای از اقدامات و با پیمانکاران چینی و ایرانی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هدف از برقی کردن قطار مشهد ـ تهران را استفاده سریع مسافران از قطارهای مسافربری و طی کردن مسیر مشهد ـ تهران ـ مشهد با زمانی کمتر از ۶ ساعت عنوان کرد و گفت: همچنین قطارهای باری با ظرفیت حمل ۱۰ میلیون تن بار در سال در این محور فعال شده و ارتقا می‌یابند.

وی با یادآوری اهداف برقی کردن قطار مسیر مشهد ـ تهران گفت: بعد از بهره‌برداری از طرح مذکور به طور متوسط ۶۲۶ میلیون لیتر سوخت در سال صرفه‌جویی می‌شود و تمام مراحل طرح با اعتبار ۲ میلیارد دلار به انجام می‌رسد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ایجاد یک سیستم حمل و نقل با قابلیت بالاتر و امکان بومی‌سازی راه‌آهن سریع السیر در کشور موجب کاهش آلودگی صوتی نسبت به راه‌آهن دیزلی و کاهش مصرف انرژی می‌شود، یادآور شد: علاوه بر این افزایش متوسط سرعت، کاهش زمان سفر به ۶ ساعت و تلاش برای استفاده از تکنولوژی بالاتر و برقی کردن راه‌آهن کشور و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست از جمله دستاوردهای کیفی این طرح است.

پورسیدآقایی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با تامین واگن‌های جدید توسط بخش خصوصی و جایگزینی با واگن‌های موجود، در افق ۱۵ ساله طرح بتوان به ظرفیت حمل ۳۵ میلیون نفر مسافر در سال برسیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: افزایش شبکه و ایستگاه‌های اصلی و افزایش سرعت متوسط قطارها و تعداد مسافران در واگن، کاهش تاخیرها و افزایش آماده به کار بودن لکوموتیو و نیاز به لکوموتیوهای کمتر از جمله اهم مزایای خطوط ریلی برقی به ویژه این طرح است.

تعداد بازدید: 302 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار