جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 19:04   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 67632صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 14 دی 1394 - 14:45
موتور اتوبوسهای فعلی قابلیت مصرف سوخت استاندارد را ندارد
ترابر نیوز: معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: موتور اتوبوسهای فعلی قابلیت مصرف سوخت استاندارد را ندارند، از این رو با وجود عرضه سوخت پاک، همچنان بسیاری از اتوبوسهای درون شهری دودزا و آلاینده هوا هستند.
  
ترابر نیوز:
  • موتور اتوبوسهای فعلی قابلیت مصرف سوخت استاندارد را ندارد
  • سعید مداح مروج در گفتگو با شانا، با تاکید بر این که ظرفیت هوای شهر تهران به لحاظ جابه جایی مواد آلاینده محدود است، گفت: با توجه به حجم خودروهای موجود در این شهر اگر بنزینهای با استانداردهای یورو ٥ هم توزیع شود آلودگی هوا کم نخواهد شد.

    معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که تاکنون بیش از ٥ میلیارد دلار برای اجرای پروژه های بهبود کیفیت محصولات نفتی در پالایشگاههای نفت کشور هزینه شده است، گفت: واحدهای بهبود کیفیت در پالایشگاههای لاوان و بندرعباس به ترتیب اواخر امسال و نیمه نخست سال آینده وارد مدار می شوند.

    مروج گفت: هم اکنون سوخت خودروهای کشور یکی از دهها دلیل آلودگی هوا به شمار می آید، به عنوان مثال چطور می شود که با وجود عرضه گازوییل یورو چهار در کشور همچنان اتوبوسهای درون شهری دود زا هستند.

    وی افزود: به عبارتی موتور اتوبوسهای فعلی قابلیت مصرف سوخت استاندارد را ندارند لذا باوجود عرضه سوخت پاک، همچنان بسیاری از اتوبوسهای درون شهری دودزا و آلاینده هوا هستند.

    معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون این آمادگی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی وجود دارد که از هر جایگاهی در سطح شهر تهران نمونه برداری و برای آزمایشگاههای داخلی و خارجی جهت تایید کیفیت فرستاده شود.

تعداد بازدید: 892 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار