دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 15:59   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 66569صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلسه شنبه، 3 آذر 1394 - 13:20
رفع موانع کسب‌وکار
ترابر نیوز: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: حمایت همه‌جانبه از صادرات صورت می‌گیرد.
  
ترابر نیوز:

به گزارش مهر، الهام امین‌زاده دوشنبه‌شب در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: دولت تلاش بسیار زیادی را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور و ایجاد رونق در بخش اقتصاد دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای رفع مشکلات و تحرک بیشتر بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، بیان کرد: در صورتی که اقتصاد قوی نداشته باشیم قادر به مواجهه در برابر زورگویان نخواهیم بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه افزایش میزان رفاه در جامعه بستگی به بهبود وضعیت اقتصادی دارد، افزود: سرمایه طبیعی، اجتماعی، انسانی و اقتصادی بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارد که باید حمایت لازم از آن صورت بگیرد.

وی از رفع و حل قوانین مزاحم کسب و کار برای بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: کمیته ماده ۷۶ اتاق بازرگانی در هم‌گرایی قوای سه‌گانه با اصحاب بخش خصوصی نقش آفرینی خواهد کرد.

امین‌زاده در ادامه به توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور پس از اجرای برنامه توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در دوران پسا تحریم برخی از قوانین تغییر خواهد کرد و فرصت مناسبی برای افزایش صادرات ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از قوانین برای فعالان اقتصادی دست و پاگیر شده است، ادامه داد: اصلاح و تسهیل موانع فراروی کسب و کار با همکاری دوست صورت می‌گیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت همه‌جانبه از صادرات در دستور کار است، افزود: ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی در ایران وجود دارد که باید با رهایی از دولتی بودن و اقتصاد نفتی، وضعیت اقتصادی کشور ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت خود را ملزم به رفع مشکلات فعالان اقتصادی می‌داند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ نشست در قالب کمیته رفع موانع کسب و کار برگزار شده است.

امین‌زاده از تدوین قانون تعدیل و بازنگری ممنوع الخروج بودن بدهکاران بانکی، مالیاتی و سازمان‌های دولتی خبر داد و گفت: افرادی که چندین میلیارد سرمایه در کشور دارند نباید به خاطر بدهی میلیونی ممنوع‌الخروج شوند.

وی همچنین از رسیدگی به وضعیت مالیاتی پیمانکاران طلب‌کار کارفرمایان دولتی خبر داد و افزود: رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده مضاعف از سوی پیمانکاران مهندسی نیز در دستور کار است.

نشست گفتگوی بخش خصوصی و دولت با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور، استاندار بوشهر و تعدادی از فعالان اقتصادی استان بوشهر برگزار شد و مشکلات فعالان اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت.

 

تعداد بازدید: 312 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار