جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 17:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 66567صفحه نخست » هوایی2سه شنبه، 3 آذر 1394 - 13:16
انتشار اطلاعات مانع از گسترش رانت‌خواری می‌شود
ترابر نیوز: مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان اجرای قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات را امری ضروری در کشور اعلام کرد و گفت: بدون شک انتشار اطلاعات و عدم پنهان‌کاری مانع از گسترش رانت‌خواری خواهد شد.
  
ترابر نیوز:

حجت اله غلامی

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت‌الله غلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره بیان کرد: طرح‌های جامع تفصیلی، حریم قانونی شهر و طرح‌های مورد نیاز شهر عمده مطالبی هستند که در اولویت اطلاع‌رسانی به شهروندان قرار دارند و باید در قالب یک پکیج اطلاعاتی در اختیار مردم قرار گیرند، در غیر این صورت رانت‌خواری و فساد رواج پیدا می‌کند.

غلامی در ادامه تأکید کرد: ارائه جزئیات و اطلاعات درباره طرح‌های جامع و محدوده شهرها قطعا در جلوگیری از خسارت‌دیدن مردم، تأثیرگذار است، وقتی شخصی از اطلاعات حقوقی ملکی خبر داشته و یا وضعیت تملک و دولتی و یا شخصی بودن زمینی را به همراه کاربری آن بداند پس در نقل و انتقال سند و خریداری آن ملک یا زمین، زیان مالی متحمل نمی شود زیرا قبلا به اطلاعات مربوط به آن دسترسی پیدا کرده‌است  و سپس با آگاهی و خیال آسوده‌تری معاملات خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی اطلاعات می‌تواند جلوی سوء‌استفاده‌گری‌های برخی متخلفان را بگیرد، زیرا در بیشتر مواقع مردم به دلیل جهل و یا عدم اطلاع صحیح متحمل چنین خساراتی می‌شوند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در حال حاضر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در سایت‌های ادارات کل وجود دارد که در حوزه‌های معاونت معماری و حقوقی و همچنین بخش‌های دیگر اطلاعاتی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، ما با این اقدام مردم را از حقوق خودشان مطلع کرده و جلوی خسران آنها در سرمایه‌گذاری را می‌گیریم.

غلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیشنهاد کرد که طراحی یک سامانه که بتواند محدوده قانونی شهر و اراضی ملی و دولتی را با رنگ‌های متفاوت بر روی نقشه شهرهای گوناگون نشان دهد و در اختیار متقاضیان بگذارد اقدامی مناسب و بسیار مفید به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اختصاص یک سامانه به طور مجزا برای هر استان که کاربری‌ زمین‌های مختلف را به مردم اطلاع دهد فرآیند مؤثر دیگری در این بخش است گفت: در این سامانه‌ها باید فضایی برای ارائه پیشنهادات و انتقادات متقاضیان ایجاد شود تا مسئولان با استفاده از آنها طرح‌های جدید را مورد بررسی و بحث قرار دهند.

تعداد بازدید: 289 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار