صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 05:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 66524صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 2 آذر 1394 - 11:35
هدررفت بیت المال به خاطر سودجویی سوداگران در خرید هواپیما
ترابر نیوز: هواپیماهایی که بدون توجه به نیازهای داخلی کشور خریداری می شوند در پارکینگ ها خاک می خورند و تنها هزینه گزافی بر دوش دولت گذاشته اند و راه را برای سوداگران هموار ساخته است.
  
ترابر نیوز:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح جامعی برای خرید هواپیما نداریم گفت: همین امر موجب شده تا زمینه فعالیت برای دلالان در پساتحریم فراهم شود و کالاهایی بفروشند که قابلیت استفاده از آنها در کشور وجود ندارد.
 
وی افزود: خرید هواپیماهایی که جای پارکینگ آن در فرودگاه مهرآباد مهیا نیست اشتباه است و فقط استهلاک و هدر رفت سرمایه ملی را به دنبال دارد.
 
خسروی ادامه داد: از این اشتباهات در خرید هواپیما زیاد شده به طوری که طی چندسال گذشته هواپیمایی هایی با برد بالا خریداری شده که مناسب برای پرواز در کشور نیست.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص هواپیماهای خریداری شده از شرکت فوکر نیز گفت: این شرکت حدود100 فروند هواپیما در دنیا ساخته است که حدود 30 فروند آن در کشور ما خریداری کرده است.
 
وی با بیان اینکه این 30فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد پارک شده و از آنها هیچ استفاده ای نمی شود اظهار داشت: علت این امر این است که تنوع درخرید مدل ها موجب شده تا قابلیت جابه جایی و انتقال قطعات به دیگر هواپیما ها وجود نداشته باشد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص هواپیماهای 747 خریداری شده هم گفت: برای این خریداری هم هیچ پروتکل یا آینده ای نداشتیم به طوری که موتور این هواپیما آسیب دید زیرا برای پروازهای دو هزار کیلومتر مناسب نبود.
 
خسروی در پایان در خصوص رایزنی هایی برای خرید هواپیما سوخو تصریح کرد: این انتخاب درست نمی باشد زیرا معاون فناوری ریاست جمهوری این هواپیما را انتخاب کرده بودند در صورتی که ایشان صلاحیت مذاکره و یا انتخاب هواپیما را ندارند.

 

انتهای پیام/
تعداد بازدید: 885 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار