پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 03:05   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 66038صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 17 آبان 1394 - 12:07
انتقال دانش فنی در زمینه حمل ونقل و کاهش مصرف انرژی
ترابر نیوز: معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان خواستار مذاکرات تخصصی دوطرف در موضوعات مشخص از جمله مقررات ساخت ساختمان، حمل ونقل ریلی و سرمایه‌گذاری شد و مقرر شد با تعیین نمایندگان این مذاکرات آغاز شود.
  
ترابر نیوز:

گونتر آدلر

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان امروز شنبه ۱۶ آبانماه در دیدار با دکتر آخوندی در ساختمان شهید دادمان  ضمن ابلاغ سلام وزیر حمل ونقل و وزیر اقتصاد آلمان و دعوت برای سفر به این کشور٬ اعلام کرد: بر اساس برنامه مشخص تا سال ۲۰۵۰ در نظر داریم در آلمان مصرف انرژی را تا ۸۰ درصد کاهش دهیم که هدف بلند پروازانه‌ای است اما در این زمینه تلاش می کنیم با بازسازی ساختمان‌های کهن و رعایت مقررات جدید در ساخت و ساز‌های جدید مسکونی به این هدف دست یابیم و با کمال میل برنامه جامع ملی آلمان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان اظهار کرد: در زمینه مدرنیزه کردن وسایل حمل ونقل عمومی درون و برون شهری، آلمان تجربیات خوبی دارد و برای استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر برنامه‌ای گذاشته است که در حوزه حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان تاکید کرد: در سه بخش "تشویق، خواسته و مشاوره" برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که در بخش نخست مشوق‌هایی همچون اعطای وام‌های کم بهره برای بازسازی ساختمان‌های کهن و در بخش دوم ضرورت اجرای قوانین بهینه‌سازی مصرف انرژی و در بخش سوم شامل ارائه مشاوره برای افزایش معلومات بخش خصوصی است.

طرف آلمانی در این دیدار خواستار مذاکرات تخصصی دوطرف در موضوعات مشخص از جمله مقررات ساخت ساختمان، حمل ونقل ریلی و سرمایه‌گذاری شد و مقرر شد با تعیین نمایندگان این مذاکرات آغاز شود.

پروفسور آدلر: اولویت نخست ما سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان در ایران است

معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان از آمادگی کشورش برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی های نو و سازه های جدید مسکونی و اداری در ایران خبر داد.

 پروفسور آدلر روز شنبه در بازدید از شهر جدید هشتگرد استان البرز افزود: تلاش ما براین است تا با سرمایه گذاری دربخش انرژی نو، راهکار جدیدی برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی ارایه دهیم.

وی بیان داشت: جایگزینی انرژی نو به جای سوخت فسیلی در واحدهای مسکونی، تجاری و اداری آلودگی هوا را به میزان زیادی کاهش می دهد.

آدلر افزود : این طرح در کشور آلمان اجرا شده و نتایج خوبی در زمینه ارتقای کیفی هوا داشته است.

معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان گفت:سرمایه گذاری در بخش ساختمان و انرژی در ایران اولویت نخست ماست.

خانم الیکا پاویا طراح مجموعه های جدید ساختمانی در کشور آلمان در این بازدید گفت: ساخت مجتمع های جدید مسکونی با کاهش مصرف انرژی در فصل سرما و گرما همراه است.

همچنین پرفسور 'میله مایه' استاد دانشکده فنی برلین اظهار داشت: ساخت مجتمع های جدید مسکونی با فناوری نوین در ایران، آلایندگی شهرها را به حداقل می رساند.

وی گفت: در ایران این ظرفیت وجود دارد که سرمایه گذاران آلمانی در بخش انرژی نو و ساخت مجتمع های جدید مسکونی و اداری مشارکت کنند.

هیات آلمانی با سرپرستی قائم مقام وزیر راه ، ساختمان و محیط زیست این کشور شامگاه جمعه وارد استان البرز شد.

این هیات به دعوت شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و وزارت راه و شهرسازی به ایران سفر کرده است.

معاون وزیر راه و شهر سازی هدف از سفر و دیدار این هیات از شهر جدید هشتگرد را مطالعه و طراحی تکنولوژی برای کاهش مصرف بهینه انرژی بیان کرد.

محسن نریمان گفت: قرار است در جریان این سفر قرارداد همکاری بین ایران و آلمان در بخش ساختمان منعقد شود.

 

تعداد بازدید: 638 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار