جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 20:23   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 65196صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلسه شنبه، 21 مهر 1394 - 12:21
عراق با توقف فعالیت پایانه پرویزخان ورود کامیونها را به ایران ممنوع کرده است
ترابر نیوز: مدیرکل پایانه مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: دولت عراق با توقف فعالیت پایانه مرزی پرویزخان، ورود تانکرها و کامیونهای عراقی به ایران را ممنوع کرده، اما خروج تانکرها و کامیونها از طرف ایران به داخل خاک عراق مشکلی ندارد.
  
ترابر نیوز:

محمد جواد عطرچیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این پایانه مرزی از 3 روز پیش به علت مشکلات امنیتی در سلیمانیه عراق از طرف دولت این کشور تعطیل شده اما از طرف ایران فعالیت این پایانه مرزی همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بازارچه پرویزخان در مرز ایران و عراق کاملا تعطیل شده است، اظهار داشت: هم اکنون خروج تانکرها و کامیونها از ایران هیچ مشکلی ندارد و طی چند روز گذشته از طریق مراجع ذیصلاح این مساله را پیگیری کرده ایم.
وی یادآور شد: روزانه به طور متوسط 600 تانکر از پایانه مرزی پرویزخان عبور می کند که 300 تانکر از ایران به عراق وارد می شود و 300 تانکر نیز از این کشور وارد خاک ایران می شوند که 85 درصد این تانکرها عراقی و 15 درصد ایرانی هستند.
وی با اشاره به تردد کامیونهای ایرانی و سایر کشورهای منطقه از مرز بازرگان، گفت: با توقف فعالیت پایانه های مرزی رازی و سرو تردد در مرز بازرگان روزانه به متوسط 700 تا 800 دستگاه رسیده که نصف آن از ایران وارد خاک ترکیه می شود و نصف دیگر آن از ترکیه وارد ایران می شوند.
عطرچیان اظهار داشت: هم اکنون بدون هیچ مشکلی تردد خودروها در مرز بازرگان انجام می شود و طی دو ماه اخیر ناوگان ایرانی بدون حادثه در داخل خاک ترکیه تردد کرده است.
 

 

 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 493 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار