جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 18:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 64027صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلچهارشنبه، 18 شهریور 1394 - 13:26
بی توجهی به جلو علت اصلی 32 درصد تصادف های جاده ای است
ترابر نیوز: رییس پلیس راهور ناجا گفت: براساس آمارهای ثبت شده علت اصلی وقوع 32 درصد از تصادف های رانندگی جاده ای در 16 روز گذشته از شهریور امسال بی توجهی به جلو است.
  
ترابر نیوز:

سردار سرتیپ پاسدار تقی مهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در مهران اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که موجب بروز تصادف های جاده ای می شود، بی توجهی به جلو است که از خستگی و خواب آلودگی رانندگان ناشی می شود.
وی با تاکید بر استراحت کافی رانندگان قبل از آغاز رانندگی یا در طول سفر افزود: به رانندگان توصیه می شود برای ایمنی جان خود و سرنشینان خودرو نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
رییس پلیس راهور ناجا همچنین به حضور تیم ویژه افسران نامحسوس بعنوان مسافر در اتوبوس های بین شهری برای رصد نحوه رانندگی و در نهایت برخورد با رانندگان متخلف خبر داد.
وی گفت: پلیس از همه توان قانونی خود برای توقف خودروهای متخلف استفاده می کند لذا رانندگان پر خطری که بخواهند با سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و نامتعارف و سبقت از شانه خاکی در معابر و جاده ها تردد کنند بدون اغماض متوقف و اعمال قانون می شوند.
سردار مهری یادآور شد: متوقف کردن این دسته از رانندگان در مرحله اول برای حفظ جان راننده و سرنشینان خودرو و در مرحله دوم برای ایمنی سایر خودروها است.
وی از عموم مردم درخواست کرد قبل از سفر از طریق تلفن گویای 120 از آخرین وضعیت جاده های ارتباطی کشور مطلع شوند و در هنگام تردد در طول مسیر نیز به راهنمایی و هشدار های ماموران پلیس توجه کنند.
رییس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: تلفن 88255555 و همچنین سامانه اینترنتی www.rahvar120.ir پاسخگو و هدایت گر مردم در حوزه پلیس راهور است.
سردار مهری در جریان سفر به استان ایلام از جاده اصلی ایلام - مهران و همچنین پایانه مرزی مهران بازدید و در جریان اقدام های انجام گرفته برای اربعین امسال قرار گرفت.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 597 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار